Zodra Windows xp moet werken, slaat de hele boel muurvast !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,
Ik heb een vraagje voor een vriend van mij.
Hij heeft een Asus A7 V333 moederbord , 512 mb geheugen, een Nvidia 64 mb videokaart en een soundblaster geluidskaart.
Zodra nu Windows Xp Pro wat extra moet gaan werken, zoals het openen van een filmpje of een webcam of andere activiteiten, dan slaat accuut de hele boel muurvast en doet ook echt niets het meer.
Ook soms al tijdens het opstarten van Windows, blijft alles muurvast zitten en blijft het opstartgeluid als hapering door de speakers galmen.
Ik heb de videokaart al geupdated, servicepack 2 geinstalleerd, alles dubbel nagekeken, maar helaas het probleem blijft bestaan.
Zou dit aan het moederbord kunnen liggen of is er misschien wat anders aan de hand.

Als iemand een oplossing weet, dan hoor ik dit erg graag .

Alvast erg bedankt voor je reactie

groeten,
Barney

Moeilijke kwestie,
Mijn gedachten gaan uit naar nieuwe (schone) installatie van Windows.
(Als ie dat gaat doen: firewall aanzetten en antivirussoftware installeren voordat ie op internet gaat!!)

Dick, bedankt voor je reactie.
Het zit zo, Voordat dit alles gebeurde had ik Windows xp prof schoon geinstalleerd met alle benodigde software.
Toen werkte alles op een ASUS a7 266 Moederbord.
Helaas ging dit moederbord stuk en moesten we hem vervangen, we hebben toen bij een computerwinkel een tweedehands Moederbord, dus de ASUS A7V333 gekocht en deze in de computer geplaats.
Dezelfde harde schijf die dus eerst in het oude moederbord zat met de schone installatie nu direct op dit andere moederbord geplaats en het werkte, maar totdat op gegeven moment steeds de boel vastklapte.

Had ik soms niet die zelfde harde schijf met de voorheen opnieuw geinstalleerde windows en hardware zo mogen plaatsen en had ik die harde schijf soms wel op dit andere moederbord weer moeten formatteren en alles weer opnieuw installeren.
IK dacht dus een ASUS A7 266 en A7 333 en dezelfde hardware, dan moet dat toch normaal kunnen ??

groeten Barney

Zoals @DirkBostlap aangeeft ,een schone installatie.
XP is nogal kieskeurig als het om andere hardware gaat,is zelfs verwonderlijk dat je met opstarten, niet gelijk een blauw scherm hebt gekregen.

ja tijdens het opstarten bleef ie ook regelmatig hangen dus.
Ik ga alles maar weer opnieuw installeren,
Beide bedankt en ik laat weten of het probleem hierdoor opgelost is

Barney

Ik het het zelfde probleem gehad, en wat bleek ik moest alles weer opnieuw installeren wilde dat het systeen weer goed was.

Oke, alles opnieuw geinstalleer en tot nu toe geen vastlopers meer.
Eigenlijk logisch ja dat het toch moest, maar het was zo lekker makkelijk, een hd aan een moederbord hangen waar alles al op geinstalleerd stond, met dezelfde hardware natuurlijk ( op het moederbord na dus )

bedankt luitjes

Barney

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan