zoek de beste firewall die er nu is

Status
Niet open voor verdere reacties.

wildone

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2004
Helaas is mijn privider niet zo scheutig met afschermingen (@home). Zoek een betere firewall dan die van XP SP2.
Dat kreng staat de microfoon niet toe zodat ik kan praten over IP. Alleen wanneer je Firewall uitschakeld doet ie het.
Maar ja, waarvoor heb ik dan een firewall? Niet om uit te zetten.
Heb matige ervaring met Zonealarm (veel te lastig in te stellen) en gezien de testen laat ie nogal veel toe.
Is er in de afgelopen maanden nog een goede firewall bijgekomen?

Geplaatst door wildone
veel te lastig in te stellen
?????

Guus.

@ Jozo: die ELGOOG in je handtekening geeft een heel nieuwe betekenis aan het woord mirror site. :D

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gezina
Ja, dat dacht ik dus ook
Tja, als er één programma makkelijk in te stellen is, is het ZoneAlarm wel. Het configureert zich bijna helemaal zelf.
Het enige wat je hoeft te doen is aangeven dat je geen melding van elke blokkering wilt krijgen en welke programma's toegang tot internet mogen hebben.:)

Guus.

Geplaatst door wildone
en gezien de testen laat ie nogal veel toe.
Hij laat niets toe zonder het te vragen, tenzij je er al toestemming voor hebt gegeven.
En doordat hij altijd in full stealth mode staat, is je computer volkomen onzichtbaar voor andere machines - zie bijlage.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door wildone: en gezien de testen laat ie nogal veel toe.
Ik denk dat de vraagsteller bedoeld "in vergelijking met andere firewalls".
Laatst stond nog in een computerblad een test en daar kwam Zonealarm niet zo goed uit in vergelijking met andere firewalls.
Waarom hij minder scoorde weet ik niet meer maar als je echt voor kwaliteit gaat moet je een betaalde firewall aanschaffen, Sygate Pro scoorde heel goed.

Neemt niet weg dat Zonealarm voor gewoon huis-tuin-en-keuken gebruik prima zijn werk doet hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan