• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoek dezelfde voor MIN en MAX

Status
Niet open voor verdere reacties.

NogGeenGuru

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2015
Hallo alle excel guru's,

Ik heb een aantal codes waaraan een minimum en een maximum is toegekend.
Nou komen de meeste codes vaker voor en tellen de minimums en maximums bij elkaar op.

als voorbeeld:

CODE MIN MAX
A1 001 100
A1 101 150
A2 001 050
A2 051 100

wat ik graag zou willen is dat dit per code wordt weergegeven:

CODE MIN MAX
A1 001 150
A2 001 100

bijgevoegd heb ik het hele documentje.

ik zat zelf te denken aan dezelfde codes zoeken en d.m.v. grootse en kleinste het minimum en maximum te vinden maar ik krijg het niet voor elkaar.

voor alle guru's die geïnteresseerd zijn in het achtergrond verhaal:
de codes zijn gekoppeld aan een kabel voor telefonie. deze kabels bestaan uit vele (vaak 300) kleinere kabeltjes.
graag zou ik per code (kabel) willen zien welke kleinere kabels in gebruik zijn. dat is dan ook waar de MIN en MAX voor staan :D

Bekijk bijlage zoek dezelfde.xlsx

Laatst bewerkt:
Beste plongske,

Bedankt voor de hulp!

een draaitabel is idd een handige oplossing.
Ik ben alleen echt opzoek naar formules.

de codes, min's en max's komen uit een tekst bestandje die ik in excel plak.
ik heb al een manier gevonden om de nuttige informatie eruit te halen (de codes, min en max)
deze worden dan genoteerd op de manier zoals in het bestandje dat ik had bijgevoegd.

nou wil ik uiteindelijk dat wanneer ik dat tekst bestandje plak, dat ik een tabel krijg zoals de uitkomst in het voorbeeld bestandje.
en dat wanneer ik (d.m.v. ctrl+Z) het tekst bestandje verwijder en er een nieuwe in plak dat ik dan meteen de codes, min en max van het nieuwe bestandje krijg.

weet je ook een manier om dit dus met formules op te lossen?

De minimum heb je toch niet nodig. Deze zal toch altijd 1 zijn. Ik ben nog geen enkele kabel tegen gekomen waar er geen draden inzaten.:D
nou wil ik uiteindelijk dat wanneer ik dat tekst bestandje plak, dat ik een tabel krijg zoals de uitkomst in het voorbeeld bestandje.
en dat wanneer ik (d.m.v. ctrl+Z) het tekst bestandje verwijder en er een nieuwe in plak dat ik dan meteen de codes, min en max van het nieuwe bestandje krijg.
Ik vrees er ook voor dat dit enkel met VBA zal kunnen

Laatst bewerkt:
In het voorbeeld zijn de MIN idd allemaal 1 maar het komt voor dat het MIN op bijv. 100 te liggen komt.

Bedankt voor de hulp.
Ik ben zelf niet bekend met VBA maar dan zal ik een andere oplossing proberen te vinden. :d

=MAX(IF(B$5:B$18=B23;D$5:D$18))
Deze matrix formule misschien?

Bijlagen

werkt geweldig popipipo , dan je wel!

@plongske nee he minimum slaat eigenlijk op het draadje met de laatste naam.
de (bijv.) 400draadjes heten draadje 1, draadje 2 enz.
vandaar dat het voor kan komen dat het minimum draadje 150 zou kunnen zijn. dan zijn draadje 1 tot draadje 149 niet in gebruik.

beide erg bedankt voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan