Zoek een beveileging [Frontpage]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marius Blikslag

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2004
Zoek een beveiliging of blokkering.
Als men op mijn website de cursor op een foto zet, ziet men een werkbalkje verschijnen (save,printen enz.) van explorer.

Hoe blokker ik dit met een code (frontpage) zo dat dit niet meer mogelijk is.

Marius.

Geplaatst door Marius Blikslag
Zoek een beveiliging of blokkering.
Als men op mijn website de cursor op een foto zet, ziet men een werkbalkje verschijnen (save,printen enz.) van explorer.

Hoe blokker ik dit met een code (frontpage) zo dat dit niet meer mogelijk is.

Marius.

Je bent de zoveelste die dit vraagt. Het antwoord is simpel: je kunt niet voorkomen dat mensen met foto's van je site aan de haal gaan. Okee, er zijn scripts die de rechtermuisknopfunctie blokkeren, maar die zijn makkelijk te omzeilen. Lees deze pagina eens: http://gilbert.quickhost.nl/webstuff/broncode.php

Voeg deze code in de bron aan de pagina toe en de imagebar van IE verschijnt niet:

Code:
<META HTTP-EQUIV="imagetoolbar" CONTENT="no">

Geplaatst door hackerfrans
Voeg deze code in de bron aan de pagina toe en de imagebar van IE verschijnt niet:

Code:
<META HTTP-EQUIV="imagetoolbar" CONTENT="no">

Klopt, maar dat voorkomt nog niet dat mensen de plaatjes van de site kunnen opslaan. Dat is altijd wel op de één of andere manier mogelijk.

Klopt maar de vraag is m.i. hoe de werkbalk geblokkeerd kan worden.

Klopt, maar dat wil de vraagsteller blijkbaar ter 'beveiliging' van zijn plaatjes. ;)

Je kan vrijwel altijd het plaatje naar de adres balk slepen en dan kan je em alsnog opslaan :)

Enne ze staan altijd in de temp files.. en print screen kan ook.. dus als iemand een plaatje echt wil kan het echt wel.. en ook al kon je alles blokkeren.. digicam foto maken en dan heb je em alsnog :D (Ja sommige mensen...:p)

Blokkeren [Frontpage]

@hackerfrans en Buffy bedankt voor jullie oplossing het werkt goed.
Je ziet nu ook niet dat balkje oplichten mooi toch…

BrEeZeR precies dat is mij volgende vraag…
Er een code voor die het ver slepen van een foto naar de balk kan voorkomen????

Marius.
:p

Re: Blokkeren [Frontpage]

Geplaatst door Marius Blikslag
@hackerfrans en Buffy bedankt voor jullie oplossing het werkt goed.
Je ziet nu ook niet dat balkje oplichten mooi toch…

BrEeZeR precies dat is mij volgende vraag…
Er een code voor die het ver slepen van een foto naar de balk kan voorkomen????

Marius.
:p

Eh, vast wel.. op www.leejoo.nl staan genoeg scriptjes voor zulke dingen (dat je niet kan selecteren dus ook niet slepen) maar bedenk wel dat dat erg irritant en onprofessioneel over komt.. ikzelf selecteer de tekst altijd als ik lees.. dat kan met zulke scriptjes vaak niet meer.

En then again, _alle_ foto's komen in de temp map van de bezoeker.. dus _alle_ foto's zijn makkelijk te jatten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan