Zoek een boek (Programmeren)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuknl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Nou ik was even begonnen aan java, en vond het ook leuk in netbeans (behalve dat netbeans om de haverklap vastliep:() maar ben daarmee gestopt omdat ik een pdf document in het engels had en dat begreep ik redelijk goed, maar er kwamen lastige dingen die ik niet meer begreep. Nou ik gisteren naar de bieb en daar gezocht naar de boeken: programmeren voor dummies en leren programmeren voor dummies. Leuk ze waren er beide. Maar de ene uit 1997 en de andere uit 2001 geloof ik:( gaat het beide over programmeren en leren programmeren in windows 95 en 98 terwijl ik het in windows 7 wil doen. Nou gebruikten ze visual basic als programma maar daar zijn natuurlijk ook alweer tig nieuwere versies van waardoor er allemaal extra functies zijn en het programma niet meer werkt zoals in dat boek beschreven zou staan. Dus na een snelle inkijk in die boeken dacht ik; ajuus, hier vind ik het niet.

Ik vond java dus wel leuk. Maar nu het vragenlijstje nog een keertje:
  1. Welke programmeer taal kan ik beginnen met leren en waar heb ik later ook nog wat aan. Je gaat vast vragen: Wat wil je gaan maken? Nou ik wil als eerste eigenlijk gewoon een eigen kleine rekenmachine of een soort kladblok gaan maken ;)!
  2. Zijn er ook boeken (als het kan in het nederlands) te vinden over de in vraag 1 door jou/u aanbevolen taal? En zoja welke boeken (redelijk nieuwe dus i.v.m. dat de oude het over windows 98 hadden:confused:)
  3. Welke programma's heb je nodig om te leren programmeren in de door jou aanbevolen taal, en waar kan ik die downloaden?

C# is een programmeertaal waarvan je, als je dat beheerst, jarenlang plezier van hebt. Bij Microsoft kun je gratis ontwikkeltools downloaden. Boeken in PDF formaat zijn wel via internet te vinden.

En welke omgeving gebruik ik daarvoor? Misschien downloadlinkje en/of voorbeeld van boek?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan