Zoek een nieuw Pentium III moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

crash

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2001
Ik zoek een vervangende moederbord voor m'n PIII 866mhz processor, omdat m'n huidige moederbord overleden is.
Zie;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=123592

Wie weet er een moederbord met leuke overklok mogelijkheden en onboard Raid-controller.
Liefst met een Award bios en eventueel PCI-lock en temp sensors.

Waar te koop?
(omgeving Amsterdam)

Onderdelen die er op moeten kunnen;
  • Sdram(133mhz) 3 reepjes,
    PIII 866mhz,
    2x Maxtor 60gb op Raid 0,
    1x maxtor 60gb in hdd bracket,
    dvd en brander,
    Agp videokaart(4x agp),
    Netwerkkaart(chello),
    Soundkaart(creative),
    Floppydrive,

Laatst bewerkt:
Ik kan je voor stabiliteit de Tyan Trinity 400 S1854 aanraden, heeft 4x AGP, 6 PCI sloten waarvan 1 shared met ISA, past tot PIII 1000 Mhz. op, en het is een Coppermine bord. Het enige dat ik zelf vind tegenvallen is de (E)IDE-interface. Die is maar ATA66. Er zit ook geen RAID controller op, maar als je een losse ATA-133kaart wilt nemen kun je dan beter gelijk een RAID kaart nemen, heb je ook geen last meer van je ATA66-probleem. Ik vind persoonlijk onboard RAID controllers brak.

PS. Bij Alternate hebben ze hem nog.

Bedankt voor je reactie.
Dit is niet echt wat ik zoek.
Ik wil graag een onboard Raid-controller hebben, omdat ik nog gebruik maak van diverse andere PCI-kaarten en de sloten nodig heb.

Ik kan waarschijnlijk nog wel aan hetzelfde moederbord komen dan dat ik had, maar dan zit ik weer met een 2x AGP.
Ik zoek dus een gelijkwaardig moederbordje.

Het bord dat jij zoekt is tegenwoordig zo goed als onvindbaar. Is dit misschien het moment om aan je langverwachte upgrade te denken?

Het nadeel is dat ik dan met een hoop losse hardware blijf zitten.:(
Als ik nu nog een P3 mobo koop hou ik straks een komplete pc over die in de verkoop kan.:)

Weet je niet een goed moederbordje (helaas dan) zonder Raid-controller, maar met goede overklok mogelijkheden?

Die zijn er genoeg. Bijvoorbeeld de Asus TUV4X of CUV4X, die zijn nog redelijk goed te verkrijgen - check anders eens de pricewatch.

Maar wat ben je met overklokmogelijkheden als je 'm toch gaat verkopen? :)

Geplaatst door Steve
Maar wat ben je met overklokmogelijkheden als je 'm toch gaat verkopen? :)
Dit systeempje blijft gewoon bij mij.:)
Ik heb nog een andere pc die dan de verkoop in gaat.
Daar zit ik nu uit nood op.

Het probleem is nu dat de ongeveer de helft van m'n hardware in de kast ligt.
O.a. hardeschijven en dvd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan