• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoek en sorteer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwprograms

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2015
Excellisten,

Verticaal zoeken lukt mij allemaal wel, maar op basis van meerdere zoekfuncties en dan ook nog gesorteerd...... Tja dan kom ik wat kennis te kort.
Mijn vraag is omschreven in de bijlage. Het is een voorbeeld uit een groter bestand (5000 regels).
Ik hoop op een oplossing.

Vriendelijke groet, Cor

Bijlagen

Ik veronderstel stiekum dat je excel 2007 of hoger hebt, waardoor de ALS.FOUT functie werkt.
Wat bedoel je met sorteren?

Bijlagen

Hallo Timshel,

Dank voor je antwoord. Ik gebruik om dingen te maken nog steeds 2003 omdat ik daarmee het beste bekend ben. Ook het voorbeeldje is 2003.
Ik open jou bestandje en zie dus dat het in 2003 niet goed gaat. Wellicht in 2007 wel, maar dat kan ik niet controleren.
Het zou fijn zijn als het onder 2003 ook werkt, dan doet het het vanzelf ook in hogere versies.
Met sorteren bedoel ik dat de regels waarachter geen B staat op blad 1 er tussen uit blijven zoals ik het in het voorbeeld geplakt had.

Grt, Cor

Hoi Timshel,

Inderdaad....zo dan. Helemaal goed. Vreselijk bedankt voor de oplossing. Nu kan ik weer verder hobbieën.

Vriendelijke groet, Cor

Je zou filters kunnen zetten op de kolommen. Dat geeft je de mogelijkheid om op meerdere kolommen een selectie te maken.

Groet

Bijlagen

Joost1,

In de oorspronkelijke database heb ik ook al wel filters staan. Wat ik nu aan het maken ben is 4 van die sorteerveldjes als op blad 1 op 1 A4tje te zetten waarin ik willekeurig de wijknummers kan invullen zodat ze met 4 op een vel geprint kunnen worden. Na snijden heb ik dan per wijk een A6 kaartje.
Overigens juichte ik iets te vroeg en is het met het overzetten in de echte database toch minder eenvoudig als ik dacht. Maar we zijn van de straat zullen we maar denken.

Grt, Cor

Ik kwam er nu achter dat er in kolom C formules staan tussen { }. Ik moet daar in naar 3000 regels ipv 33 verwijzen, maar mijn vraag is, hoe heet zo'n formule nou ook weer en hoe moet ik die formule afsluiten na aanpassing?

Grt, Cor

Beste,

Dat is een matrix-formule en die sluit je af met ctrl+shift+enter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan