zoek en vervang

Status
Niet open voor verdere reacties.

Croink

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2004
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een document met woorden waarin zowel cijfers als letters voorkomen bv. agt23ty.
De bedoeling is om de cijfers te vervangen in kleine cijfers(sub) dit mag alleen met woorden waarin zowel cijfers als letters voorkomen dus géén losstaande cijfers!

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

druk in het document op ctrl+f, klik op het tabblad 'zoeken en vervangen' klik op de knop 'meer' en zet daar een vinkje bij 'heel woord'
zet bij zoeken agt23ty en bij vervangen agt²³ty

Bedankt Ron dat je zo snel reageerde.
Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest.
Ik heb een document met heel veel woorden zoals omschreven in mijn vorig bericht. De woorden hebben allemaal een andere samenstelling, het kan van alles zijn letters en cijfers doorelkaar.
Alle woorden van deze samenstelling moeten worden veranderd in woorden waarvan de cijfers in kleine (sub) cijfers worden veranderd. Ik zat zelf te denken aan zoek en vervang met wildcards maar dit lukt niet.

Misschien is een toepassing in VBA een oplossing

Hoi,

Natuurlijk kan dat:

Kies menu: Bewerken > Vervangen...

Bij zoeken naar klik je op de 'knop' speciaal en je kiest in het menu 'willekeurig cijfer'
Bij vervangen door klik je op de 'knop' Opmaak en je kiest lettertype.
Bij letterype, grootte etc staat niks, maar dat hoeft ook niet.
Bij 'effecten' staan w.s. allemaal grijze vinkjes, die klik je weg en je zorgt bij subscript dat er een zwart vinkje staat. (zie bijlage)
Je klikt tenslotte op OK en in het voorgaande dialoogvenster op Alles vervangen.
Klaar is Kees,

succes, Teun

Nog een poging

Bijlagen

• dialoogvenster.jpg
    dialoogvenster.jpg
    37,2 KB · Weergaven: 25
Bedankt Teun,
Nu veranderen alle cijfers, dus ook de losstaande cijfers en dat is nu juist niet de bedoeling. Het mag alleen veranderen als er cijfers staan in combinatie met letters

Hoi,

Ja, dat was inderdaad niet het volledige antwoord op jou vraag.
Maar we zijn op de goede weg.
Ik kijk (en denk) verder en wie weet kom ik op een lumineus id.

Grts. Teun

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan