• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoek en vervangen van characters in Excell blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egberts1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jun 2008
Berichten
3
Hallo,

Ik heb een Excell bestand waarin op elke regel (blad bestaat uit ruim 2700 regels) het volgende kan staan:

'abc
def
ghi

etc.

Het teken is het charcter voor de Enter uiteraard (CR). Ik heb al geprobeerd om via Zoek en vervang of allerlei standaard functies in Excell om deze te vervangen voor een spatie, waarna ik de spaties weg kan halen met als uiteindelijk doel dat de tekst volledig achter elkaar komt te staan alszijnde een regel. Ik weet eerlijkheidshalve niet of dat in een keer gaat. Mogelijk kan ik het character ook in eenkeer vervangen door een back space character, dat zou mogelijk nog beter zijn.

Weet iemand een oplossing, zodat alle tekst van een regel in een keer achter elkaar komt te staan op die betreffende regel?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xls
    13,5 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Geef eens een voorbeeldbestandje met een paar regels in met die tekens.
 
Hierbij het voorbeeld bestandje

Hierbij, ik hoop dat deze duidelijk is.
 
Hier is een lijn VBA-code:

Code:
Sub dd()

    Cells.Replace what:=Chr(13), replacement:=""

End Sub

Plak dit in een nieuwe module in VBA (Insert > Module) en voer het uit.

De vierkantjes worden eruit gehaald.

Wigi
 
Weet iemand een oplossing, zodat alle tekst van een regel in een keer achter elkaar komt te staan op die betreffende regel?

Code:
Sub x()
    Dim cl As Range
    For Each cl In ActiveSheet.UsedRange 'Voor het volledige bereik, kan ook met selectief bereik gebruikt worden
    cl.Value = Application.Clean(cl.Value)
    Next
End Sub

Test wel eerst uit op een kopie ! !
met dank aan Ozgrid

Mvg

Rudi
 

Bijlagen

  • Kopie van voorbeeld(1).xls
    23 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Heel Erg Bedankt!!!!

Degene die hebben gereageerd, ontzettend bedankt! Dit scheelt mij meer dan 5 uur handmatig zoeken en vervangen, echt top !!!!::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan