• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoek formule voor Excel en google spreadsheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Netstorm

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2014
Berichten
9
Beste,

Ik zit met een uitdaging rond een formule die zowel in excel als in google spreadsheets moet werken.
Zelf weet ik alleen niet goed hoe ik dit zou moeten doen.

Mijn uitdaging:
Tab1 bevat data in de volgende kolomen: B t/m M (tekst). Kolom A is initieel leeg.
Kolom A wordt gebruikt voor de getallen 1 t/m 5, die op verschillende locaties kunnen worden geplaatst en meerdere malen voor kunnen komen.

Voorbeeld: rij A2=2, A3=blank, A4=2, A5=1 etc..

Nu wil ik een formule hebben die de rij met een getal in de A kolom van tab1 overneemt in tab 2 (dus van B t/m M). Hier is het nog simpel

Het getal in de A kolom (tab 1) staat voor het aantal keer dat de rij in tab2 gekopieerd moet worden.
Dus rij 2 uit het voorbeeld moet 2x in tab2 komen te staan (onder elkaar), daarna volgt rij 4x2 omdat 3 leeg is en dan rij 5 etc..

Normaal gesproken kan dit met een macro maar die werken niet in google spreadsheet en de formule moet in beide werken.
Zelf ben ik aan het puzzelen met vlookup en nested if's maar ben er nog niet uit en weet niet eens of het wel mogelijk is. Wie wil/kan geniaal zijn?
 
Laatst bewerkt:
@ VenA, hier is het voorbeeld.

Knipsel.JPG

@Popipipo, een draaitabel is mogelijk maar moet is even kijken hoe ik dat dan vorm ga geven.
Kan je toelichten wat je in gedachten had?
 
Ha Netstorm,

Ik denk dat VenA (en niet alleen hij of zij) een excelbestandje, ontdaan van gevoelige informatie, bedoelt, geen plaatje.

Kees
 
Vraag vervalt voor Excel

Dank voor de hulp maar mijn vraag moet ik verplaatsen naar een ander deel van het Forum.
Het bestand blijft in Google spreadsheets staan.
Dank voor jullie interesse, tijd en moeiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan