• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoek functie en weergave

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheoDeurne

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2016
Hallo,

Wie kan mij helpen ?

Ik heb een bestand gemaakt voor mijn werk die zoekt op postcode en woonplaats. Dus als ik in het vak een postcode ingeef (zonder letters) geeft hij de woonplaats aan. Dit heb ik dus ook gemaakt op woonplaats, dus woonplaats geef in aan en dan laat hij de postcode zien.

Dit heb ik gemaakt met de functie "zoek verticaal" via een ander blad waar alle plaatsnamen en postcodes in staan.

Nu komt het probleem.:

De functie postcode naar woonplaats werkt 100%, maar woonplaats naar postcode niet, hoezo niet dat zal ik proberen te vertellen.

Als ik dus een woonplaats in geef kan het zijn dat er meer in Nederland aanwezig zijn. Zo b.v. Heusden of Valkenburg, deze komen vaker voor in Nederland.

De vraag is dus, hoe kan ik laten zien dat er meer de zelfde woonplaatsen zijn !!! dus een kleur geven b.v. als de zoekfunctie meer dan een hit heeft gevonden .

Kan iemand helpen met de gouden tip.?

Hoor graag van jullie

Groeten
Th Vermeulen

De gouden tip: Post een voorbeeldbestand.

Klopt maar er staan gegeven in die ik niet openbaar kan maken. Ik zal kijken als ik een screenshot kan maken zodat het voorbeeld te zien is, is dat ook een optie?
De gouden tip: Post een voorbeeldbestand.

Neen dat is geen optie.
Haal die gegevens weg(vervang ze door dummy waarden), we zijn niet geinteresseerd in de gegevens wel in de lay-out van je bestand.
Anders blijven we over en weer schrijven.
We hoeven ook niet het hele bestand te zien.

Het is waarschijnlijk zo iets dat je zoekt.
Maar het is (voor mij) niet doenbaar omdat passend te maken voor uw bestand zonder dat bestand te hebben.
Misschien kan je het zelf inpassen in je eigen bestand.

Als je dubbelklikt in cel E3 krijg je een beeld zoals ik denk dat het moet.

Bijlagen

Misschien beter uitgelegd

Zie voorbeelden, als ik dus b.v. Valkenburg in geef moet hij daaronder aangeven dat deze meer voor komt.

Bekijk bijlage 261317

Dus alleen met een zoek functie o.i.d.

Ik denk dat deze werkwijze beter loopt,
blijft nog het inpassen natuurlijk.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kun je geen extra kolom maken die bestaat uit plaats en postcode? dan heb je namelijk unieke waarden.
maak een extra vraag met: in welk postcode gebied zoek je de plaats. bijv 9 (plaats die begint met postcode 9)

Naast het feit dat er meerdere plaatsen/dorpen zijn met een gelijke naam, is het ook zo dat in de grotere steden stad meerdere postcodes voorkomen. Zo heeft bijvoorbeeld een stad als Zwolle al 31 unieke postcode nummers.
Mijn vraag is daarom wat je wilt bereiken met "woonplaats naar postcode". Het postcode gebied ?

voorbeeld:
Den Ham overijssel postcode beginnend met 7
Den ham groningen Postcode beginnend met 9
de kolom plaasten met C bestaat dan uit:
Den Ham7
Den Ham9
Eerste vraag:
in welk postcode gebied zoekt U?
Welke Plaats?
Er is vast wel een formule waarmee je kunt zoeken waar aan het eind een cijfer voorkomt.
Zijn er meer plaatsen waarvan de postcode begint met hetzelfde cijfer.
dan zou je de eerste 2 cijfers in moeten geven.
Ik ken de situatie natuurlijk ook niet goed.
misschien is de oplossing voor jou situatie niet goed bruikbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan