• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoek Functie loopt niet door.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dokman

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2023
Hallo,

Ik ben bezig met en zoekfunctie. Dit gaat 3 stappen goed en dan werkt hij niet meer.

Code:
=VERT.ZOEKEN(F3; ID!A2:D170; 4;ONWAAR)

Ga ik hoger dan 4 (Achter onwaar). dan krijg ik en #VERW! of en #N/B foutmelding.

Ik doe hier het bestand bij als iemand en makkelijke oplossing weet, zou dat super zijn.

Bijlagen

Zo?
En nog eentje met een tabel, kun je uitbreiden zonder de naam aan te passen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je moet eens goed kijken naar je formule,

ID nummers.jpg

Je zoekt ineens op een ander gegeven, in plaats van F3, zoek je op F7, dan moet je ook je zoek opdracht aanpassen.

Bijlagen

Had het al gevonden beetje stom maar ga zeker naar de rest van de oplossingen kijken die jullie hebben gegeven.

Zoekbereik vast gezet met $ tekens? ;)

ik heb toch nog en vraagje.

Ik wilde eerst mijn gegevens over type uit en database. Maar ik kan deze database naar Excel zetten.
Alleen nu moet hij gegevens op en rare plek weghalen. Kunnen jullie mijn helpen.

ik heb en nieuw tabblad aan gemaakt ID-Nieuw.
Wat daar met rode letters in staat is het nummer dat wij zelf invullen.
En dan wil ik graag dat de kleuren Blauw, Geel en Bruin in het tabblad gegevens komen te staan.

Dit is en klein stukje uit het bestand. het bestand is zelf 7000 regels en 10MB groot.

Bijlagen

Nog één keer, welke office versie

Jverkerk.

Nee niet echt. in het tabblad "Gegevens" vul ik bij F3 en nummer in en dan haalt hij gegevens weg uit tabblad "ID-Nieuw" en vult deze in bij F5 F7 en F9.

Dat weet ik want dat heb ik zelf gemaakt.
Ik bedoel bij ID nieuw stonden getallen opgeslagen als tekst. en dan doet hij het niet.
Ik heb een nieuwe ID nieuw gemaakt en daar staan cijfers bijv. 11311249 die bestaan niet.

Ik snap je niet.
Ik ga alles wel regel voor regel over type in en nieuw bestand.

Het zal wel.
We snappen elkaar niet. En dat is geen probleem.

Hallo,

Ben net terug van vakantie en toch weer aan de slag gegaan met mij bestand.
Alles lijkt nu goed. Zit met een raar probleem.

Vul ik bij ID en nummer in. Dan vindt hij de enne keer wel de gegevens en de andere keer niet.
Copier ik het nummer dat hij eerst niet kan vinden en plak deze dan in de zoek cel dan gaat het wel goed.

Maar kopiëren en plakken is geen optie. Mensen voeren de nummers in van uit hun hoofd.
Kan iemand mijn helpen waarom hij de enne keer wel nietjes de gegevens in vul en bij sommige. getallen niet.

Nummer 13331008 kan hij geen gegevens van vinden en nummer 22331050 weer wel.

Heb bestand is bij gevoegd als bijlage.

Alvast bedankt.

Bijlagen

Kolom B op werkblad ID bevatte zowel tekst als numerieke waarden. Ik heb ze allemaal numeriek gemaakt, nu wordt 13331008 wel gevonden.

Bijlagen

Hiermee gaat het zoeken van een item een stuk handiger.
N.B. De volgende ID's komen twee keer voor:
Code:
10011013
10011027
10211014
10211022
10211082
10211171
10211194
10211195
10211196
10211216