• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoek functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

steefjuh

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2007
dag beste mensen

ik heb een simpele vraag.. ik heb in excel een artikelen bestandje gemaakt. zo kan ik zie hoeveel artikelen ik in mijn magazijn heb liggen en mijn vooraad en de prijzen er van. maar nu heb ik 500 artikelen en vind ik het lastig helemaal te zoeken naar die ene artikel. bestaat er ook een zoek functie, waarbij ik in een cel bijv. ''cement'' typ, hij gelijk naar de cellen gaat waar ''cement'' instaat. en zojah hoe maak ik die aan?

groetjes steven

dit helpt niet.. zo heb ik nog een hele was lijst als ik op het pijltje naar beneden druk. ik wil graag een aparte cel waar ik een deel van een artikel in kan voeren, en zo automatisch op die cellen terecht kom of dat hij ze laat zien. dat ik me niet rot hoef te zoeken:thumb:

Ik zit ook te denken aan een autofilter, maar dan op basis VBA code, waar je dan via een zoekcel die filter laat lopen, ipv selectie via het pijltje.

edit: dat kan al met een paar lijntjes code. In het voorbeeld gegevens in kolom A en B, zoekwaarde in E1. Deze zoekt naar allles wat begint met de zoekwaarde in kolom A. Bv. E1=A dan toont de filter bv. AB, AC, ADB, ...

Code:
Sub filterenx()
    Dim rngData As Range
    Set rngData = Sheets("Blad1").Range("A1:B" & Sheets("Blad1").Range("a1").End(xlDown).Row)
    rngData.AutoFilter 1, Range("E1") & "*"
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan