Zoek gratis driver voor Wireles Cardbus Adapter

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
SSID moet zijn de naam van het draadloze netwerk dat je router beschikbaar stelt. Soms is dat de naam/merk van de router, maar kan ook iets zijn dat je (bijv.) zelf gekozen en ingesteld hebt in de router.
Je hoort géén gebruikersnaam nodig te hebben, alleen een WPA code. Het zou dus kunnen zijn dat je in de connectie-manager bij het maken van de verbinding als encryptie WPA-Radius gekozen hebt (ook wel WPA-Enterprise geheten). Dat is fout, want jij hebt WPA-PSK ingesteld op je router (dus met een PreShared Key), dus moet je dat bij het instellen van de verbinding vanaf je pc/laptop ook aangeven.

Netto lijkt het mij alsof het apparaat het zou moeten doen. Dus je hebt wellicht de verkeerde SSID ingevuld en/of de verkeerde type beveiliging/encryptie.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Mijn beveiling is altijd WPA en ik heb nooit iets hoeven kiezen. Krijg hem toch niet actief.
Ik doe de volgende procedure:
Open de Atheros Client Utility.
Stap 1: Client Software selecteren: (keuze: Windows of Atheros clienthulpprogramma). Gekozen voor Atheros. OK.
Stap 2: Profielen beheren: gekozen voor de SSID-naam van mijn modem als profielnaam.
Kom dan in scherm: Atheros Hulpprogramma. Daar staat:
-de gekozen profielnaam,
-koppelingsstatus: niet gekoppeld
-draadloze modus: 5Ghz 54Mbps (de Ghz wijzigt continu)
-Netwerktype: infrastructuur
-Huidige kanaal: 36
-IP adres: 0000
-Signaalsterkte: geen koppeling

Vanuit dit scherm kan ik via 'geavanceerd' naar scherm 'geavanceerde status', maar daar staat geen enkele waarde ingevuld.
Ook kan ik naar 'diagnostische gegevens' en daar staat alles op 0.
Derde optie is naar scherm 'adaptergegevens'. Daar staan alle specs van de Atheros met mac-adres en stuurprogramma en een cliëntnaam code.

Bij optie 'scannen' zie ik een aantal modems (SSID), waaronder die van mij met signaalsterkte. Die klik ik aan en vervolgens op OK. Daarna kom ik automatisch weer terug in het vorige scherm met achtereenvolgens
-de door mij ingevoerde clientnaam,
-netwerktype: infrastructuur,
-beveiligingsmodus: uitgeschakeld,
-mijn SSID

Wat ik normaal gewend ben met WLAN is: verbindingen scannen, aanklikken van de juiste SSID waarna ik dan de WPA-code moet invullen, waarna het werkt. Dat gebeurt hier dus niet. Snap er niets van.
Heb ook al een keer als clientsoftware gekozen voor Windows. Daar gebeurt ongeveer hetzelfde, maar ik kom dan wel in een scherm waar je zaken als WEP, WPA en WPA2 kunt invullen, maar daar staat dan al LEAP ingevuld en dat kan ik niet veranderen.

Laatst bewerkt:
Ik ben met mijn pogingen gestopt, want het werkt niet.

Aangezien je het na 5 maanden opgeeft, ga ik ervan uit dat er geen hulp meer gewenst is.
Jackall

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan