Zoek help om het juiste pad te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bulleto

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2007
Hi mensen,

Ik ben 20 jaar en ik woon alleen in Den Haag. Ik werk drie dagen per week voor een uitzendbureau (meestal op de bouw rot klusjes doen) om net genoeg te hebben om de huur en eten etc te betalen, en om genoeg tijd te hebben om thuis te leren voor mijn vwo examens die ik ga aanvragen en dit jaar ga afmaken. Ik wil namelijk volgend jaar natuurkunde gaan studeren.
Ik wil naast dit alles proberen om voor dit jaar en eventueel volgend jaar (en daarna tijdens mijn studie op de universiteit) een parttime baantje te vinden. Want ik vind het zonde om mijn tijd te verspillen waar ik nu werk omdat je daarbij niks leerd en het ook niet interessant is voor mij. Dus heb ik besloten om iest in de IT te proberen gaan vinden.

Eigenlijk dacht ik er aan om een paar C++ boeken en tutorials door te gaan nemen en leren, en daarna als beginnend C++ programist en baantje proberen te vinden (ik kan snel en goed zelfstandig leren en met het internet overweg). Ik dacht er aan om bijvoorbeeld de komende twee maanden te leren en daarna en baantje te vinden waarbij ik de rest van de kennis ter plekke zou opdoen. Nu heb ik weinig idee hoe zo'n baantje eruit zou zien (wat voor werk er daar word verricht) en welke kennis ik daar minimaal voor nodig zal hebben. Ik zou het opprijs stellen als iemand met meer ervaring hierover mij advies kan geven en naar het juiste pad kan wijzen.
Waar kan ik mijzelf nu het beste op richten, en/of kent iemand mischien een paar goeie bedrijven in of rondom denhaag waar ik aan zou kunnen kloppen om hun misschien advies te vragen?

Laatst bewerkt:
Owja, nu nog een serieuze post. Denk niet dat je binnen twee maanden C++ al aardig onder de knie hebt. Wat je binnen die twee maanden leert is niet genoeg om aan de slag te kunnen bij een bedrijf.

Verder zit je wel op het goede pad. Je denkt na over wat je wilt. Je Nederlands kan wel nog wat beter. :P
(op www.rentacoder.com moet je ook klusjes kunnen aannemen. Misschien is dat iets voor je ?)

Laatst bewerkt:
lol hehe ja ik weet het niet hoor, maar ik dacht misschien is het mogelijk

je bent 20
je hebt enkelt vwo (en ervaring in de bouw)
je hebt geen ervaring met softwareontwikkeling

eerlijk gezegd denk ik niet dat je snel een baantje kunt vinden in de ict tenzij je een vlotte babbel hebt, en aangezien je nederlands niet optimaal is vrees ik dat je dat niet hebt. Wat je zult moeten doen is ten eerste ervaring (dmv school of eigen projecten) op doen. hiernaast is het ook slim om alvast je bouw baantjes om proberen te zetten naar ict baantjes.

ik denk dat het allerbelangrijkste is dat je moet weten wat je wilt gaan doen, de it is een groote sector. Je zult denken "ik wil gewoon werken in de it" in dat geval ga je naar een uitzendbureau en vraag je waar zij het meeste werk verwachten de komende jaren.
voorbeelden opleidingen: (informatica, technische informatica, bedrijfskundige informatica, commerciele informatica, enz enz) ga eens langs bij een mbo/hbo om te vragen wat jouw mogelijkheden voor opleidingen zijn.

mijn tip: probeer ergens netwerkbeheerder te worden, je hebt dan kans op een vaste baan waardoor je dieper in de bedrijven terecht komt dus meer ziet van hun wereld.

ohja wij zijn geen uitzendbureau, praat eens met het bureau waar je nu zit en vertel ze dat je niet tevreden bent met de bouw. ze zullen verheugd op kijken als je zegt dat je ict wilt gaan doen omdat daar op het moment veel werk voor is. misschien kunnen zij je nog wel voorlichten over hoe je daar binnen komt ook.

nogmaals ik heb GEEN ervaring met jouw situatie dus alles wat hierboven staat is uit m'n duim gezogen. vraag hulp aan proffessionals!!!

eerlijk gezegd denk ik niet dat je snel een baantje kunt vinden in de ict tenzij je een vlotte babbel hebt, en aangezien je nederlands niet optimaal is vrees ik dat je dat niet hebt.

:roflol:

Zo erg was zijn Nederlands nu ook weer niet. (ik ben een paar kleine foutjes tegengekomen)
Verder zeggen je schrijfvaardigheden zeker niet of je een vlotte babbel hebt of niet, mijns inziens dan. :D

ik heb niemand horen zeggen dat het erg was.
er zitten wat foutjes in en het is een lap tekst, dus niet mooi opgedeeld in stukjes. dit vertelt mij dat de schrijver niet goed is in onderwerpen te scheiden, iets wat ook weer mee telt voor je spreekgedrag.

en ik denk dat je schrijfvaardigheid wel degelijk uitmaakt aangezien je dan nog tijd hebt om te bedenken hoe je iets wilt zeggen, als je moet praten dan moet je gelijk kunnen antwoorden dus heb je HELEMAAL geen tijd om te bedenken hoe en wat je wilt zeggen.

ik heb niemand horen zeggen dat het erg was.
er zitten wat foutjes in en het is een lap tekst, dus niet mooi opgedeeld in stukjes. dit vertelt mij dat de schrijver niet goed is in onderwerpen te scheiden, iets wat ook weer mee telt voor je spreekgedrag.

en ik denk dat je schrijfvaardigheid wel degelijk uitmaakt aangezien je dan nog tijd hebt om te bedenken hoe je iets wilt zeggen, als je moet praten dan moet je gelijk kunnen antwoorden dus heb je HELEMAAL geen tijd om te bedenken hoe en wat je wilt zeggen.

Ben ik het niet met je eens. Jij insinueert dat hij waarschijnlijk geen vlotte babbel heeft omdat zijn Nederlands niet optimaal is. Dat argument vind ik persoonlijk gewoon nergens op slaan. Hoe verklaar jij anders dat er genoeg analfabeten zijn die een vlotte babbel hebben ? Die mensen kunnen geeneens schrijven. Laat staan dat ze weten hoe ze tekst moeten opdelen. Maar toch een vlotte babbel.

Denk jij verder soms dat iedere succesvolle oplichter een neerlandicus is ? Of iemand die hoogbegaafd is met een communicatiestoornis. Voorbeelden genoeg.

goed dat is dan dus jouw mening maar nu ben ik wel benieuwd geworden naar bulleto's situatie :)

ohja, ik kijk naar het type fouten dat hij gemaakt heeft en baseer hierop mijn inschatting (waar ik overigens niet van zeg dat hij altijd goed is) maar goed het maakt helemaal niet uit want ik heb dat gewoon gebruikt om een andere optie te beschrijven en bulleto kan dit gebruiken of naast zich neer leggen nagelang zijn eigen inschatting over zichzelf op dit gebied.

p.s. @bulleto: trek je maar niets aan van ons hoor het is al goed dat je hulp kunt vragen dus schrijffouten maken dan niet echt meer uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan