Zoek het bestand waar IE Favorieten Werkbalk Instellingen instaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kareljanssen

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2001
Heb een vraag misschien hebben jullie een idee of oplossing waar te zoeken.

Heb in Internet Explorer 11 bij de invoegtoepassing in de Werkbalk favorieten blijkaar iets niet goed gedaan
Alles staat nu ineens alfabetisch en niet meer in de standaard volgorde chronologische volgorde zoals ik ze zelf had neergezet.
Daar ik er heeeel veeeeel heb instaan en dit weer opnieuw zou moeten instellen/wijzigen is er misschien een andere optie.
dan ze weer één voor één weer naar de juiste plek terug te slepen.

Heb wel een complete backup van de complete C:\Schijf en kan losse mappen/en of bestanden etc. event. ook weer terugzetten.
Echter weet alleen niet waar ik die werkbalk Favorieten (met de goede chronologische volgorde) zou kunnen vinden om die weer
terug te zetten en alles weer staat zoals die was, ergens moet dit na mijn idee toch in een bestandje zijn opgeslagen.

* Iemand had dit eerder ook al eens gehad helaas staat daar niet de oplossing die ik zoek.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/209176-Favorieten-sorteren-maar-HOE

Mvg Karel

Kan je door het terugzetten van een herstelpunt niet terug naar de oude situatie ?

Ik dacht ook aan een herstelpunt. Anders zou je de hele C-schijf kunnen herstellen als de back-up goed is. Ik denk niet dat er een apart opslagbestandje is voor eerdere versies met oude sorteer-instellingen.

Dit nog gevonden:
Internet explorer stores the sorting of favorites in registry (HKLU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MenuOrder\Favorites

This allows users to sort favorites in their preferred way by using drag and drop. By default, new items are added to the end of the list to not disturb carefully sorted lists. The only automated way of sorting provided is sorting by name as you already discovered, but you can drag and drop any favorite to any place!
This is also the reason that change the sorting in the favorites folder itself does not change the order in the favorites menu.

Maar ik zou niet weten hoe je daar de sorteerfunctie moet invoeren. Begin niet aan het register als je er geen verstand van hebt!

Ik heb er veel over gelezen maar zoals zo vaak zijn het vaak eindeloze teksten met de nodige frustraties en Microsoft begrijpt dan nog niet wat de vraag is.

How do we adapt Registry, to change the default sort method? (parameters/keys to adjust sort 'target')?

Daar krijg je geen antwoord op!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie,
echter heb geen herstelpunt(en) om naar de oude situatie te gaan.

Mvg Karel

Bedankt weer,
de back-up terug zetten is geen probleem, echter die is een maand oud en heb het nodige daarna
nog gedaan vandaar dan de vraag is er ergens een bestand(je) waar die instellingen staan.

Zou dan wel eerst een nieuwe back-up maken (de oude natuurlijk bewaren) als je dan constateert dat je veel bestanden/mappen mist kunt je die individueel later nog herstellen. Je hebt dan wel de gegevens van 'een maand later' ter beschikking.

Maak geen fouten en denk eerst na voor je back-up terugzet. Anders heb je een maand voor niets gewerkt en dat is niet de bedoeling. Een volledige back-up overschrijft alles!

Laatst bewerkt:
!!Ook weer bedankt voor de snelle reactie!!
Een 2e back-up is helaas nu even (nog) geen optie te groot voor mijn losse back-up schijf die is bijna vol.

Ga dan ook wat je in het eerdere bericht schreef
Internet explorer stores the sorting of favorites in registry (HKLU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MenuOrder\Favorites
eerst dan eens zoeken in het register gebeuren of daar wat te vinden is.

Mvg Karel

Laatst bewerkt:
Hoi,

heb het nog niet uitgeprobeerd moet eerst een back-up van het huidige gebeuren kunnen maken.
Binnenkort hoop ik een grotere schijf daarvoor binnen te krijgen en laat uiteraard weten of het wel- of niet lukt.

Als eerste allemaal nog bedankt voor alle voorzetjes, onderstaande werkte bij mij.

Heb een eerdere Win7 aangemaakte back-up terug gezet.
Toen het onderstaande gedaan:

Tik onderaan in het zoekvak programma's en bestanden zoeken: Regedit
Dubbelklik op Regedit.exe
En toen een backup van de map Favorites met Regedit gemaakt.

Open de map HKEY_CURRENT_USER en kies:
Software - Microsoft - Windows - CurrentVersion - Explorer - MenuOrder - Favorites <-> kies exporteren

Klik met de rechtermuisknop op Favorites en kies exporteren
Daarna weer mijn huidige Win 7 er weer opgezet toen het onderstaande gedaan.

Als je dan op de aangemaakte geëxporteerde .reg file dubbel klikt, staat de Werkbalk Favorieten weer zoals die in de aangemaakte backup stond en deze staat nu weer terug in mijn huidige Win7 versie.

* Kies voor de zekerheid met het progje Regedit !!niet de map Werkbalk Favorieten!! maar de map Favorites exporteren dat werkte bij mij.

Laatst bewerkt:
Fijn te lezen dat het weer opgelost is, bedankt voor je uitgebreide toelichting. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan