• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoek knop in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

yusuf19833

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2010
Heren goedeavond!

Ik ben nu al 3 dagen bezig om antwoord te kunnen vinden op mijn vraag. ik heb de hele forum afgespit en heb nu toch maar besloten om jullie hulp te vragen.
hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.

ik heb een excel bestandje met 2 tab bladen waar in blad 2 diverse artikelen in staan.

ik wil graag iets hebben zodat als ik in blad 1 het artikel nummer in kan voeren en daar de resterende informatie die in blad 2 staat laat zien in blad 1.

tevens wil ik dan ook als ik dit opgevraagd heb in blad 1 en ik verander daar bijvoorbeeld de inkoop prijs, verkoop prijs, datum of benaming dat hij dit dan ook automatisch doet in blad 2.

hoop dat het een beetje te begrijpen valt. zoniet hoor ik dit graag.

iedereen harstikke bedankt alvast voor de hulp die jullie mij geven!!!!!!!!

ik wi het bestand toevoegen alleen geeft elke keer een rode error ballontje, phoeffff zit nou niks mee .....

Zoek eens op het forum of in de Help van Excel naar 'VERT.ZOEKEN' of 'Verticaal zoeken'.
Als je dit voor elkaar hebt, zoek ook eens op 'Validatie'.

Succes.

daar heb je wat in echter bij het zoeken komen veel oplossingen naar voren wat ik niet kan toepassen in mijn exceltje. dan komt er ook nog naar voren dat hij automatische dingen moet veranderen op blad 2 op moment dat ik dat doe in mijn 1e blad.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat jij wil kan eigenlijk alleen met behulp van een formulier(userform).

Ik heb hier een voorbeeldje met een formuliertje.
Bestudeer dit maar eens en zoek op het forum naar andere voorbeelden.
Als je deze een beetje uitpluist en een beetje experimenteert kom je wel tot een oplossing.
Als je dan hulp nodig hebt krijg je die natuurlijk ook.:thumb:

Bijlagen

volgens mij heb ik het verkeerd geformuleerd sorry!
dit lijkt er niet op.

wat ik bedoel is:

ik heb in blad 2 producten staan die ik er zelf in zet na verloop van der tijd.
in blad 1 zoek ik de producten op en soms verander ik hier het 1 en ander zoals prijs ect ect. dit moet dan gelijk ook veranderen in blad 2.

sorry beetje omslagtig maar moet kunnen toch?

Hallo

Heb het over een ander boegje gegooid.
In tab "zoeken" kun je d.m.v. validatie (art.nr) het product en andere bijbehorende zaken laten zoeken.
In tab "producten" filtertje gezet zodat je snel bij een bepaald product bent en deze naar hartelust kunt wijzigen.

Is maar een ideetje.

mvg Peter

Bijlagen

ziet er super uit!

als ik bedragen of datum wil wijzigen kan ik dit ook doen in tablad zoeken zodat deze dan ook wordt gewijzigd in tabblad producten?

voor de rest is hij gewoon compleet!!

thanxxss

ook heb ik bijvoorbeeld meerdere producten met code 220315 dan pakt hij er maar 1 zie ik. klopt dit?

Een bestandje uit mijn archief iets aangepast aan je wensen.

Enige nadeel hiervan is dat je de getallen in kolom B en C je niet als getallen maar als tekst moet invoeren.
Als je deze tabel zelfstandig gebruikt zal het niet zo'n probleem zijn.
Zijn er nog meer bestanden aan gekoppeld dan kan dat wel problemen veroorzaken.

Bijlagen

Code:
ook heb ik bijvoorbeeld meerdere producten met code 220315 dan pakt hij er maar 1 zie ik. klopt dit?
Ja, dat klopt. Heb de validatie nu gedaan met de je z.g. rungis code. Weet niet of daar ook dubbelingen in zitten oftewel zelf ff kontroleren.

Code:
als ik bedragen of datum wil wijzigen kan ik dit ook doen in tablad zoeken zodat deze dan ook wordt gewijzigd in tabblad producten?
Nee, dan zul je toch verder moeten met het voorbeeld van Cobbe oftewel met VBA gaan werken.

succes Peter.

Bijlagen

Maak het nummer uniek.

Met Vba code om het te veranderen (zet ook de formule terug).

Bijlagen

deze manier gaat niet werken omdat ik alleen met artikel nummers werk en niet met rungis code.

dan zorg ik dat ik geen dubbele artikelnummers heb zoals 220315

is er nog een manier voor als ik iets opzoek dat ik deze dan eventueel wijzig in de zoek blad dat dan deze ook wordt gewijzigd automatische in de 2e blad?

@yusuf19833 Het is niet nodig om het bericht te quoten als je direct na een reactie reageert. Onnodige quotes verwijderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan