• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoek menu in EXEL

• Onderwerp starter Onderwerp starter jtvd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jtvd

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
een vraagje..
zal eerst even een kleine uitleg geven wat ik ongeveer graag wou.
Ik heb een sheet aangemaakt met daarin al mijn gitaarsongs..als index
en euhh. dat zijn er nogal wat..
Ze staan door elkaar en genummert terug te vinden in een boek..
Nu wou ik een soort zoekfunkie maken waarin b.v. de naam CASH typ en dan zoeken
dat dan alle cash song alleen te voorschijn komen.
Ook de zoekopdracht (ctrl-F) geeft niet een volledig overzicht maar een voor een weer..

Ik heb als automenu (zo'n driehoekje boven aan staan) maar vind dat gezien het aantal artiestenen songs niet makkelijk.
Mijn vraag hoe krijg ik dit voor elkaar...:o

alvast bedankt..:thumb:
Tinus

jtvd,

Ik denk dat je zo iets met een matrix formule moet doen maar daar heb ik geen verstand van.
Hier op helpmij moet ergens een link staan hoe deze te maken.

Hoi jtvd,

zonder voorbeeld bestandje wordt het gissen om welke cellen het gaat.

Hierbij een voorbeeldje van mij.

Misschien kun je er iets mee.

Bijlagen

Mijn benadering is via VBA een een searchbox. Bijgevoegd een bestandje (achter een linkje).

De code is maar snel-snel gedaan om de intentie duidelijk te maken, niet om een schoonheidsprijs te winnen, integendeel :)
Het principe is dit van een autofilter, dus de data moet in tabelvorm beschikbaar zijn.

Voorbeeldbestandje

Hoi jtvd,

zonder voorbeeld bestandje wordt het gissen om welke cellen het gaat.

Hierbij een voorbeeldje van mij.

Misschien kun je er iets mee.

Ja in principe kan ik hier wat me..
Alleen de zoekopdracht cash is goed maar er staan meerdere liedjes achter.
Bv
____A__|______B_________|____C ___|
1 cash.. | thing called love.....|...zoek.....|
2 cash.. | big river ................|.... CASH.|
3 cash.. | one.......................|

Als ik nu bij zoek cash zou typen zouden eingelijk alle namen als in A cash moeten zijn maar ook de liedjes er achter als in B

hoop dat je het snapt...

alvast bedankt :thumb:
Tinus

Het voorbeeld van Finch werkt goed. Bij numerieke velden is het een probleem; maar daar hebben we hier niet mee te maken ;)

Als het te moeilijk is kan het natuurlijk ook met autofilter;die je al gebruikte en dan met de knoppen: aangepast filter, bevat.

Groetjes

Het voorbeeld van Finch werkt goed. Bij numerieke velden is het een probleem; maar daar hebben we hier niet mee te maken ;)

Als het te moeilijk is kan het natuurlijk ook met autofilter;die je al gebruikte en dan met de knoppen: aangepast filter, bevat.

Groetjes

Ik geloof dat graag.. maar zitten er macro's in omdat ik het invulveld niet kan benutten...:o

heb je hem eerst opgeslagen voor dat je hem gebruikt hebt?

Je moet hem eerst in een map opslaan en daarna openen met Excel, anders heb je een probleem.

heb je hem eerst opgeslagen voor dat je hem gebruikt hebt?

Je moet hem eerst in een map opslaan en daarna openen met Excel, anders heb je een probleem.

Ik doe dat maar hij blijft aangeven dat de macro's uitgeschakeld zijn :o

Ik heb het gevonden de beveiliging van EXEL zelf.. en ik maar knooien in de internet beveiliging

Ik ga met deze ff bezig.. jullie horen nog...

Laatst bewerkt:
dan moet je bij extra - macro - beveiliging deze eens op laag zetten
Daarna opnieuw excel opstarten en bestand laden

Het werkt ... maar hoe?

Ok deze werkt maar hoe werk het...
Kan jij / iemand me uitleggen hoe ik dit zelf kan maken?:thumb:

Tinus

Mooi gemaakt door Finch. :thumb:
Finch kan het vast wel uitleggen lijkt me, i.i.g. te beginnen met Alt+F11. ;)

----------------------
Ik heb die van mij wat uitgewerkt.
Alleen formules, dus geen VBA

Het principe is hetzelfde als een filter, alleen wat uitgebreider.
Ik wou het toch maar plaatsen voor de geïnteresseerden onder ons.

Bijlagen

HSV zijn oplossing vind ik ook wel mooi, maar ben bang dat deze bij een lange lijst tijdrovend is door het gebruik van de matrixformules. Verbeter me uiteraard wanneer ik het mis heb.

Om mijn code te bekijken dien je idd ALT+F11 te gebruiken. De code zit achter blad1.
Feitelijk maak ik gebruik van een autofilter, en het change event van een textbox. Wanneer er geen zoekterm is ingevoerd, is de autofilter niet actief. Bij het invoeren van een zoekterm wordt na de invoer van elke letter een autofilter actief met als waarde de zoekterm.

De 2 optionbuttons dienen enkel maar om aan te geven of de lijst waarden moet bevatten die de zoekterm bevatten, of waarden die beginnen met de zoekterm. Dat is in de code ingebouwd via een IF THEN structuur.

Je dient enige notities van VBA te hebben om deze oplossing te implementeren, en aan te passen aan je situatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan