Zoek PHP script als inlog systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door JPeetje
toch even een vraagje aan Olav...
hou je wel rekening met de superglobals ?
ik zie je $_SESSION["username"] en $username gebruiken, terwijl als je gewoon $username gebruikt dit ook als $_SESSION["username"] opgevat kan worden...

Zolang PHP, ik en eventueel iemand die het zou willen aanpassen het verschil begrijpt is dat toch genoeg? Of zie ik iets over het hoofd?
Het werkt in iedergeval. De reden waarom ik ze hetzelfde heb gehouden is voor mijn eigen overzicht zodat ik weet wat waarbij hoort. Misschien voor een script met weinig variabelen, zoals deze, is dat niet echt nodig, maar ik heb ook scripts geschreven waarbij ik te maken had met 195 variabelen (invoer velden in een tabel, 15 rijen met 13 kolommen) en dan raak je al gauw het overzicht kwijt.

Olav
 
Geplaatst door Olav
Misschien voor een script met weinig variabelen, zoals deze, is dat niet echt nodig, maar ik heb ook scripts geschreven waarbij ik te maken had met 195 variabelen (invoer velden in een tabel, 15 rijen met 13 kolommen) en dan raak je al gauw het overzicht kwijt.
en dan krijg je hele lange variabelnamen zodat je kan onthouden waar je ze vandaan hebt gehaald en wat voor waarde ze hebben, ik ken 't :p
maar voor kleine scripts is de bedoeling idd wel duidelijk
 
@Olav

Hee ik heb je inlogsysteem gedownload maar ik snap het config.php bestand niet kan iemand me daarmee helpen.




<?php
//Fill the correct values for the variables underneath.
//$db_host <-- The name of your database host, normally it is localhost
//$db_name <-- Your database name
//$db_user <-- Your username
//$db_pass <-- Your database password

$db_host = "localhost";
$db_name = "";
$db_user = "";
$db_pass = "";

// Choose the correct connection string. If you need to give a username and password
// to connect to the database, delete the slashes infront of the first string "$db...."
// and add 2 sleashes infront the second one.
//$db = mysql_connect($db_host, $db_user, $db_pass);
$db = mysql_connect($db_host);

// ! Do not change from here !
mysql_select_db($db_name, $db) or die (mysql_error());
?>
 
@Streetdogg

Ik heb dit bestand ook gedownload en heb aan verschillende contactpersonen gevraagd hoe alles werkt, ik pas vanalles aan en ik hoop een goed loginsysteem te krijgen. Wanneer ik dit klaar heb kan ik reageren en vragen beantwoorden. Dit kan nog wel even duren. Tot die tijd kun je jouw vraag beter forumleren en ik wil ok aan olav vragen om hier weer te reageren.
Volgens mij is jou vraag: Wat moet ik op die drie lege plaatsen invullen om alles compleet te krijgen, of niet?
 
Beste mensen,

Dit topic komt uit 2004, laten we daar het stof niet van af halen met nieuwe reacties.

Heb je zelf een probleem plaats dan een nieuwe vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan