zoek query & prijzen berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

neovisualizm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 sep 2007
Berichten
3
Hey,

formulier: zoeken_bungalow
Ik heb een formulier in mijn db waar ik mee kan kijken welke bungalows er op bepaalde datums vrij of bezet zijn. Nu is het probleem alleen ik heb er een veld bij gemaakt met 'aantal personen' en ik zou graag willen dat dit veld ook als zoek criteria zou functioneren. Dus dat het systeem niet alleen op datum zoekt of er nog iets beschikbaar is maar ook meteen het aantal personen. Ik heb op dit formulier een knop "maak boeking" en als ik daarop druk gaat hij naar het formulier boeken_bungalow. In het formulier zou het eigenlijk de bedoeling moeten zijn dat aan de hand van het bungalow_id en de datum zou deze automatisch de prijs moeten berekenen. in de tabellen kun je de prijzen en andere gegevens vinden.
Er is alleen 1 ding heel belanrijk want er zijn namelijk prijzen voor het hoodseizoen en prijzen voor het laagseizoen. 1 mei t/m 31 sep = hoogseizoen & 1 okt t/m 30 april = laagseizoen. Dit is trouwens een link voor mijn database, hij was net iets te groot om hier te posten.


Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze problemen
al is het er maar 1 dan ben ik echt heel blij.

alvast hartstikke bedankt iedereen.
Jeroen
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.rar
    59,7 KB · Weergaven: 46
Op zich zijn je problemen niet zo moeilijk.
Alleen als je een rar bestand bijvoegd zijn er veel mensen die dat niet kunnen lezen (waaronder ik dus).
Bijlage? zippen, niet rarren!

Zoeken is niet moeilijk, in de Noordenwind database zijn voorbeelden genoeg en hier is ook nog een manier te vinden: http://www.mvps.org/access/forms/frm0045.htm

Verwijzing naar een veld op een ander formulier: forms![JouwFormulier]![JouwVeld]

Voor hoog- en laagseizoen kun je een VBA functie schrijven die je het juiste resultaat terug geeft.
 
hey bedankt voor het reageren bartuls,

ik zal er voortaan aan denken om de bijlage te zippen
Ik zal ermee aan de slag gaan met de dingen die jij voorsteldt.

jeroen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan