Zoek record in ander formulier na dubbelklikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rapid77

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2008
Ik heb een formulier met een genesteld subformulier.
Het hoofdformulier bevat algemene bedrijfsgevens en het genestelde subformulier geeft de verschillende vestigingen aan die onder het bedrijf vallen.

Ik heb reeds de actie toegevoegd, dat als ik dubbelklik op een van de vestigingID in het subformulier, hij automatische een ander formulier opent. Echter staat hij altijd op eerste record van dit formulier.

Nu wil ik dat hij automatisch de record met het vestigngID weergeeft waar ik op dubbelgeklikt heb. (Hij moet hem dus automatisch opzoeken).

Heeft iemand oplossing voor mij? :thumb:

Maak op het formulier een knop aan om een formulier te openen en volg de instructie's van de wizzard om het formulier te openen met het betreffende record. Verplaats de code van de knop naar de dubbelklik gebeurtenis.

Charles

lijkt me een slimme oplossing. Ik ga het vanavond proberen.
bedankt !

Hoi,

Even een schopje:

Als ik een knop aanmaak m.b.v. de wizard op een formulier, heb ik geen optie om de geselecteerde optie gelijk te openen in het geopende formulier.

Hoe moet dit dan?

Alvast bedankt!

Ik heb even liggen slapen. Die optie is er dus wel :)

Maar, als ik twee velden aan elkaar 'link', en vervolgens de functie uitprobeer, staat er wel een 'filter' aan, maar ik zie niet het juiste record.

Bij mij 'meerdere items' formulier, wordt dan de bovenste geselecteerd :(

Laatst bewerkt:
Kun je een voorbeeldje uploaden zonder gevoelige informatie?

Bedankt voor je reactie :)
Ik heb hier een verkleinde ongevoelige versie toegevoegd:

Het beginscherm bevat een samenvattings-subformulier waar een record geselecteerd kan worden, en het de bedoeling is dat je m.b.v. het vergrootglas het record opent in het detailorder-formulier (om waarden vervolgens te wijzigen).

Ik heb 'volgens het boekje' m.b.v. de command button wizard de vergrootglas-knop aangemaakt (incl. de optie om het record te selecteren), maar zoals je ziet werkt 'ie dus niet. Hij vraagt eerst om de referentie (de gemeenschappelijke waarde) en vervolgens selecteert 'ie niet het juiste record.

Alvast hartelijk bedankt voor je/jullie hulp! :)

Bijlagen

Het spijt me. Ik krijg het wel werkend in access 2003, maar niet in Access 2007.

Toch bedankt voor je moeite hoor!
Vreemd dat iets in 2003 werkt en niet meer functioneert in 2007...

Heeft iemand nog een idee, het principe lijkt me toch niet zo ingewikkeld voor de doorgewinterde Accesser?

Alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan