Zoek unlock code van een Motorola 3188

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirandaonline

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Ik ben op zoek naar de unlock code van een Motorola 3188 met als IMEI nummer 448836076618740

Het is al een oudje waar ik geen telefoonnummer meer bij heb dus ben op zoek naar een gratis unlock site.

Meestal is die niet online te vinden, dus moet je bij de operator te rade gaan die jou de telefoon geleverd heeft. Aangezien je zegt dat hij oud is, ga ik er vanuit dat hij ouder dan 1 jaar is. In dat geval is de operator verplicht de telefoon gratis te unlocken.

Je moet inderdaad even bij de provider waar je de telefoon gekocht hebt een unlock code aanvragen. Voor zover ik weet is dit de enige legale manier.. unlock codes via het internet zijn niet legaal. (Correct me if i'm wrong).

Geplaatst door BrEeZeR
Je moet inderdaad even bij de provider waar je de telefoon gekocht hebt een unlock code aanvragen. Voor zover ik weet is dit de enige legale manier.. unlock codes via het internet zijn niet legaal. (Correct me if i'm wrong).
Wat bedoel je met 'legaal'? Het is toch jouw telefoon dus mag je er toch mee doen wat je wilt :confused:

Geplaatst door Lekkere Kwal
Wat bedoel je met 'legaal'? Het is toch jouw telefoon dus mag je er toch mee doen wat je wilt :confused:

Stel, je koopt een telefoon bij T-mobile voor 99 euro.. deze heeft een sim lock waardoor je alleen met T-mobile mag en kan bellen.

Als je deze simlock er afhaalt loopt T-mobile weer inkomsten mis aangezien je dan waarschijnlijk met andere provider gaat bellen en dus zeer goedkoop een telefoon hebt.

Geplaatst door BrEeZeR

Stel, je koopt een telefoon bij T-mobile voor 99 euro.. deze heeft een sim lock waardoor je alleen met T-mobile mag en kan bellen.

Als je deze simlock er afhaalt loopt T-mobile weer inkomsten mis aangezien je dan waarschijnlijk met andere provider gaat bellen en dus zeer goedkoop een telefoon hebt.
O, op die manier. Maar dat geldt hier niet, aangezien we (ik tenminste) ervanuit gaan dat de telefoon ouder dan 1 jaar is. In dat geval moet de operator op verzoek de telefoon gratis unlocken. Dus dan maakt het niet uit of je dat nou via de operator laat doen of bij een telefoonwinkeltje die dat kan.

Geplaatst door BrEeZeR

O, op die manier. Maar dat geldt hier niet, aangezien we (ik tenminste) ervanuit gaan dat de telefoon ouder dan 1 jaar is. In dat geval moet de operator op verzoek de telefoon gratis unlocken. Dus dan maakt het niet uit of je dat nou via de operator laat doen of bij een telefoonwinkeltje die dat kan.

Even voor de duidelijkheid:

Het toestel is zeker ouder dan een jaar gezien het model surfplank is. :)

Het probleem is echter dat het nummer verlopen is en dat men dan meestal niet erg mee werkend is.

Inmiddels heb ik contact gehad met Vodafone die inmiddels een formuliertje richting mijn huis hebben gestuurd. Nu hopen dat ze een beetje mee willen werken, want dit toestel is zo oud dat het niet eens de nieuwe simkaarten van Vodafone aan kan.

is/was mogelijk

Hoi,het is was mogelijk om bij de primafoon,een grote sim kaart te kopen waar je de chip kon in leggen,zodat je het toestel weer kon gebruiken als je dat bedoelde tenminste

Ps.Stel, je koopt een telefoon bij T-mobile voor 99 euro.. deze heeft een sim lock waardoor je alleen met T-mobile mag en kan bellen.

er bestaat een uitspraak,dat als je het toestel un-locked
voordat het gebruikt is om te bellen dit geen illegale activiteit is

Re: is/was mogelijk

Geplaatst door doe-dit-dan
Ps.Stel, je koopt een telefoon bij T-mobile voor 99 euro.. deze heeft een sim lock waardoor je alleen met T-mobile mag en kan bellen.

er bestaat een uitspraak,dat als je het toestel un-locked
voordat het gebruikt is om te bellen dit geen illegale activiteit is
In principe juist wel, doordat je het toestel koopt op basis van een overeenkomst met de operator. Door die overeenkomst krijg je korting op het toestel (dat betaalt de operator i.p.v. jij). Daardoor loopt de operator inkomsten mis als jij niet via hem gaat bellen, want hij gaat er door de overeenkomst vanuit dat jij een jaar (of langer) via hem belt en dan verdienen ze de korting ruimschoots terug.

tsja

en toch is het zo, de uitspraak is wel degelijk gedaan. domme regelgeving welliswaar, want inderdaad de operator loopt inkomsten mis, en geeft vrolijk geld weg. maar het is wel de enige legale manier waarbinnen het mogelijk is. (of hij moet inderdaad ouder zijn)

unlocken is LEGAAL
Ik kan het wete.. Sandor degene die toen voor de rechter moet verschijnen ken ik en hij heeft gewonnen.
En ik doe het unlocken zelf ook net zoals vele andere van mij collega's Dit is helemaal perfect legaal.

Illegaal is:
Imei verandere..
software van nokia, Sonyericsson etc op je computer hebben (ik doel hier op Flashes)
De software aanpassen

Mvg
Steven

http://www.gsm-software.net

Inmiddels heb ik de code binnen gekregen, maar het toestel staat continu op wachten. Ik las op de website van Motorola dat het wel eens 72 uur kan duren voor ik de code kan intiepen. Het toestel moet wel aan blijven staan, want anders kan ik opnieuw gaan wachten.

SNURRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRK!!!

Ik heb van de week even Orange gebeld en een 2 jaar oud mobieltje simpel en gratis ge-unlocked. Ze geven je
zonder problemen telefonisch die code's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan