• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoek waarden op basis van 2 criteria, maak vervolgens lijst zonder duplicaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

LangeJohn

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2018
Beste,

Ik ben bezig om voor mijn stage een database te maken die automatisch bepaalde tabellen kan maken. Een van deze tabellen heeft de volgende formule nodig:

"Zoek in kolom A naar E3; als gevonden, zoek dan in kolom B naar F3, selecteer dan alle unieke Z-waarden (verwijder duplicaten)". (zie voorbeeld bestand Bekijk bijlage voorbeeld maken lijst en verwijder duplicaten.xlsx).

Weten jullie toevallig hier een formule voor?

Alvast ontzettend bedankt voor de moeite!

John

Waarom verwijder je niet eerst alle duplikaten in de tabel ?

Er veel achterliggende informatie (niet zoals in het voorbeeld bestand) achter de duplicaten hangt die ik ook nog nodig heb. Daarom wil ik pas in de nieuwe tabel duplicaten verwijderen.

Laatst bewerkt:
Gebruik gewoon het advanced filter.

Het kan dus niet door middel van een formule automatisch gedaan worden? Ik moet namelijk de handeling 30-50 keer herhalen en de gegevens in de eerste tabel worden elke keer upgedated. Dit betekent dat ik bij elke update alle handelingen opnieuw moet verrichten. Echter is dit gedeelte nog het mist belangrijkst.

Weet je wel hoe ik deel 1 van de formule kan oplossen: "Zoek in kolom A naar E3; als gevonden, zoek dan in kolom B naar F3, selecteer dan alle Z-waarden"

Ik weet in ieder geval dat ik een matrix functie met Control Shift Enter nodig heb.

Laatst bewerkt:
Gebruik Excels ingebouwde faciliteiten.
Heb je ooit met advancedfilter gewerkt ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan