Zoekbalk in html pagina laten zoeken in php database

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog even een vraagje kan ik bijvoorbeeld ook een afbeelding bij het gevraagde resultaat zetten dus als ik zoek naar een bounty dat ik dan ook een afbeelding van een bounty krijg?
Gr J-p

Ja, dat kan, zelfs op verschillende manieren. Ik zou echter wil willen voorstellen om het dan meteen wel wat gestructureerder aan te pakken ;)

Je springt wel meteen in het diepe. Ik wil best helpen, maar je probeert nu in 1 dag concepten te bevatten die je om uiteindelijk succesvol te zijn toch meer in diepte moet begrijpen.

Een eenvoudige mogelijkheid om je huidige voorbeeld uit te breiden is om 3 plaatjes op je server te zetten. bijvoorbeeld mars.jpg, twix.jpg en bounty.jpg.

Maak een tabel met 3 kolommen. 'ID', 'tekst' en 'plaatje'. Vul de tabel zoals de vorige keer maar geef nu ook de naam van het plaatje in de juiste kolom. Vervolgens kun je via php de waarde uit het kolom "plaatje" als image linken in html en wordt het plaatje getoond.

Ook kun je een extra tabel maken met daarin alleen 'ID' en 'plaatje' en deze dan linken aan je huidige tabel. Dat is de betere oplossing, maar maakt ook de SQL query weer een stuk ingewikkelder.

Probeer je dus ook een beetje in te lezen in SQL. Bijvoorbeeld hier: http://www.w3schools.com/sql/default.asp

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het antwoord. Helemaal goed ik zal eerst eens een stukje literatuur gaan lezen voordat ik verder ga.
Mvg j-p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan