• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekbereik afhankelijk maken van verandering van data in kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Winterkoning

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2007
Groot probleem waar ik al heel lang tegenaan hik:

Ik wil met behulp van doorvoeren het zoekbereik kunnen afstemmen op de inhoud van de kolommen. Er is zoveel data dat handmatig aanpassen van het zoekbereik per type oneindig werk is. Hoe tel ik gespecificeerde aantallen door middel van een zoekfunctie in een kolom binnen door mij opgegeven waarden?

Mijn voorbeeldbestand is ongetwijfeld een must om mijn probleem te begrijpen. Het gaat om een voorbeeldbestand omdat ik de echte data niet kan geven. Mocht er iets niet duidelijk zijn of is er een vraag betreffende voorwaarden, post het gerust!

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Winterkoning,

Als jij je gaat verdiepen in draaitabellen kun je volgens mij een groot deel van je vragen beantwoorden.

Richard

Hallo Richard,

Ben er lang mee aan de slag geweest. Inderdaad, dat is ongeveer wat ik wil. Alleen kan ik dit niet als formule gebruiken en doorvoeren maar moet ik per persoon een draaitabel maken. Gezien mijn origineel om heel veel data gaat zou het beter zijn een functie te maken die ik kan doorvoeren.

Bestaat er een manier om een zoekfunctie afhankelijk te maken op basis van een steeds terugkomende verandering in een kolom?

Hier is een aanzet: zet dit ergens naast je tabel:

=ALS(EN(GELIJK(LINKS(E5;1);HOOFDLETTERS(LINKS(E5;1)));LINKS(E5;9)<>"Opmerking";LINKS(E5;6)<>"Klacht");RIJ();10000)

en voer door naar beneden. Een MIN functie geeft dan de rij van de eerstvolgende naam.

Wigi

Hier is een aanzet:
Wigi

Top Wigi! Hier kan ik wat mee en zal ik nog wel even mee aan de slag kunnen.
Ik ben onderhand hier gekomen (zie kolom N en O).

groet Winterkoning

p.s.
Ik zit al een tijdje te kijken naar de laatste waarde want die geeft hij pas op de volgende regel weer in plaats van in dezelfde rij als de namen van de kinderen. Ik zie niet in waarom.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan