• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekcriteria: wildcard in datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansm

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2014
beste mensen,

een tabblad "Trans" en een tabblad "Zoek". In "Zoek" geef ik zoekcriteria (A7... D7) op waarmee ik uit "Trans" transactie's wil plukken. Doe ik met een vba-tje. Echter, cel A7 Boekdatum geeft alleen met de exacte datum een resultaat. Alle transactie uit bijvoorbeeld 2015 moeten toch geplukt kunnen worden met *2015 in A7. Waarom lukt mij dat niet?Bekijk bijlage HelpMij.xlsm

Laatst bewerkt:
JeanPaul,

hmmmm. Ik wil in 1 keer alle transactie uit bijv 2015 zien. Dat moet kunnen volgens mij met *2015 in A7 in te vullen. Ik ben niet opzoek naar een exacte datum in A7 want dat gaat goed met mijn macro.

bedankt voor jullie reacties.
@Piet, die van Sylvester werkte, maar die van jouw is meer bijzonder met het benoemen van groepen cellen. Ik ga morgen proberen om h'm te begrijpen want ik wil hem natuurlijk wel proberen om hem aan te passen. Misschien alvast de minst verwachte vraag:hoe heb je in tabblad "Trans" de lijnen geplaatst?

Op Tab Trans had je View \ Split (screen) aan staan.
Ik werk meestal met Frozen Panes.
Zet de cursor op cel B2 ga naar menu: View en klik Split uit en daarna op Freeze Panes \ Freeze
Dan krijg je twee lijnen 1x boven en 1x links van cel B2
Ik hoop dat je de Engelstalige Excel heb, anders moet je de menukeuzes even vertalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan