• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken aan de hand van een waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Developer

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2013
Berichten
103
Goede dag allemaal


Ik ben gisteren weer eens goed geholpen met het bepalen of een zoekwaarde al dan niet voorkomt in een matrix. Waar voor mijn dank.
Heb echter nog 1 vraag die hier aan gelinkt is .... We weten nu of een waarde al dan niet voorkomt in een matrix .. Laten we er voor het gemak uitgaan dat de matrix is ingevuld van d1 t/m h8
Nou wil ik graag de waarde te voorschijn toveren, als de waarde voorkomt uit de kolom B1 t/m B8
Afhankelijk dus van waar (op welke regel de waarde gevonden word) de waarde die op dezelfde regel staat, maar dan in B1 t/m B8

Wederom op voorhand alvast bedankt voor jullie feed back.

Developer
 
Als de gezochte waarde in K1 staat.
Matrixformule, dus afsluiten met Ctrl+Shift+Enter, en niet alleen Enter.
Code:
=INDEX(b1:b8;KLEINSTE(ALS(D1:H8=K1;RIJ(A1:A8));1);1)
 
Harry, Dank je voor je snelle reactie ..
Kom er niet helemaal aan uit ..
=index(b1:b8 --- Dit is dus de kolom waarin de te vinden waarde gevonden moet worde ... ;KLEINSTE(Als(d1:h8 ... is matrix ... =k1 ... is de op te zoeken waarde in de matrix ...));1 .... ???? .... );1 ... ??? ...)
hoor het graag van je .. als je tijd hebt ..

Developer
 
Ingebracht als matrixformule ?
Druk eens op ƒx links van de formulebalk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan