Zoeken als eerste actie

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapJvanVeen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
844
Sinds vanmorgen komt er een zoekscherm als ik op een map dubbelklik in plaats van dat de map opent.

Rechtsklik op het object laat een menu zien met zoeken als eerst keuze. Hoe kom ik daar van af??

Windows XP Home SP2.
 
Misschien via in dat venster menu bewerken > explorer-balk > zoeken (uitschakelen door het nog een keer aan te klikken).

Ik weet niet of dat het oplost, zo nee, dan kan ik het even niet voor me halen, en zou het prettig zijn als je een screenshot wilt maken van hoe het er nu uit ziet.
 
Geplaatst door ikself
>KLIK<


De betreffende regel komt niet in mijn register voor en ben daarom huiverig om dit zo maar aan te passen. Ook regclean geeft deze regel niet.

Hoe kom je aan deze regel. Hoe produceer je deze ??
 
Geplaatst door Raceman
Misschien via in dat venster menu bewerken > explorer-balk > zoeken (uitschakelen door het nog een keer aan te klikken).

Ik weet niet of dat het oplost, zo nee, dan kan ik het even niet voor me halen, en zou het prettig zijn als je een screenshot wilt maken van hoe het er nu uit ziet.

Hierbij mijn plaatje (als dat lukt)
zoeken.jpg
 
Geplaatst door JaapJvanVeen


De betreffende regel komt niet in mijn register voor en ben daarom huiverig om dit zo maar aan te passen. Ook regclean geeft deze regel niet.

Hoe kom je aan deze regel. Hoe produceer je deze ??

De regel komt in jouw register inderdaad niet voor en daarom heb je dit probleem ook.

Ik neem aan dat je Firefox gebruikt? Daarmee kun je geen reg-files downloaden. Je kunt 2 dingen doen:

1.
Open kladblok. Kopieer daarin de volgende regels:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell]
@="none"

Kies in Kladblok Bestand-> Opslaan als->Opslaan in: Bureaublad. Kies bij 'Opslaan als type: alle bestanden. Bedenk bij bestandsnaam zelf een naam, gevolgd door: .reg
De bestandsnaam wordt dan bv.: nietzoeken.reg

Sluit Kladblok. Dubbelklik op nietzoeken.reg op je bureaublad. Je wordt gevraagd of je de inhoud aan je register wilt toevoegen. Kies hier voor 'ja'.

2.
Download het bestand met Internet Explorer en zet het op je bureaublad. Dubbelklik erop en antwoordt met 'ja' als je gevraagd wordt of de inhoud aan je register mag worden toegevoegd.

Deze registerwaarde kun je zonder problemen toevoegen hoor. Durf je het nog niet aan, maak dan eerst een kopie van je register:
Start/uitvoeren->intikken: regedit->enter. Klik in het linkerscherm één keer op 'Deze Computer'. Kies voor 'Bestand' 'Exporteren'. Er verschijnt nu een scherm waar je de plaats en de naam van de reservekopie kunt opslaan. Mocht er toch iets misgaan tijdens een wijziging/toevoeging via 'regedit', kun je altijd terugvallen op je reservekopie.
 
Laatst bewerkt:
Super, het werkt bedankt.

Blijft bij mij de vraag hoe je zo zeker kon stellen dat het ontbreken van deze regel het probleem was?

Waar kan ik wat meer kennis vinden over je manier van werken.?

Ik heb in het verleden wel eens meer met xxxx.reg gewerkt, maar dan was het omdat RegClean iets te veel had weg gehaald.

Heel hartelijk bedankt
 
Geplaatst door JaapJvanVeen
Super, het werkt bedankt.

Blijft bij mij de vraag hoe je zo zeker kon stellen dat het ontbreken van deze regel het probleem was?

Waar kan ik wat meer kennis vinden over je manier van werken.?

Ik heb in het verleden wel eens meer met xxxx.reg gewerkt, maar dan was het omdat RegClean iets te veel had weg gehaald.

Heel hartelijk bedankt

:thumb: Graag gedaan!

Onder andere deze site staat vol met tips en tweaks over XP. Heb ik inmiddels een hoop van opgestoken én niet in de laatste plaats natuurlijk van Helpmij.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan