'Zoeken bij Ask.com' verwijderen / terugzetten naar 'Zoeken bij Google'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brammo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jun 2010
Berichten
4
Beste leden,

Sinds twee weken heb ik waarschijnlijk per ongeluk de slechte Ask.com toolbar geïnstalleerd. (Hè, ik let altijd zó goed op dat ik geen spam-zo0i mee installeer, maar nu is het dus toch een keer gebeurd!) Nou was dit niet mijn bedoeling en heb ik geprobeerd de toolbar en de zoekfunctie van Ask.com in mijn internetbrowser Firefox te verwijderen, maar dit is helaas maar deels gelukt. Hierbij vraag ik jullie om een antwoord.

Bij "Configuratiescherm > Programma's & Onderdelen" heb ik alles van Ask verwijderd. De toolbar ben ik dus kwijt. Toch is er nog steeds iets van Ask geïnstalleerd :fury:. Wanneer ik een woord of zin op een website selecteer kan ik via een druk op de rechtermuisknop kiezen uit een aantal handelingen, zoals Kopiëren en Plakken. Vroeger stond daar ook tussen: "Zoeken bij Google naar [geselecteerde tekst].". Nu staat hier: "Zoeken bij Ask.com naar [geselecteerde tekst]." en dit irriteert mij mateloos aangezien Ask geen goede zoekmachine is. Daarnaast heb ik nooit gewild dat dit veranderd werd van "Zoeken bij Google" naar "Zoeken bij Ask.com".

Ik heb twee vragen :).
  • Hoe kan ik alle geïnstalleerde onderdelen van Ask.com verwijderen van?
  • Hoe stel ik mijn zoekfunctie voor geselecteerde tekst weer in op Google?
Wanneer ik oplossing zoek op Google word ik heel vaak verwezen naar die rot site van Ask.com met allemaal onzinnige verhalen en antwoorden die het gebruik van de toolbar alleen maar promoten in plaats van hoe te verwijderen.

PS: Ik heb ergens gelezen dat CCleaner werkt. Hiermee kun je je register scannen en opschonen. Dat heb ik gedaan, maar helaas zonder resultaat. Ook heb ik Ask.com dit verhaal gemaild, maar ik verwacht daar eerlijk gezegd geen zinnig antwoord op te krijgen. Vervelende spyware, Ask.com!

Ik hoor graag van jullie!

Tx.
 
Oplossing is simpel.
Add On verwijderen in Firefox.

Tardis
 
Oplossing is simpel.
Add On verwijderen in Firefox.

Tardis

Guys, dat is het niet.

... heb ik alles van Ask verwijderd. De toolbar ben ik dus kwijt. Toch is er nog....

Zie onderstaand screenshot voor het probleem.

2dsl9x3.jpg
 
Revo Uninstaller laat niets bijzonders zien. Geen Ask software of iets wat er op lijkt. Ik heb het probleem niet in IE dus wss is dat de oplossing: Firefox opnieuw installeren (nee, niet Internet Explorer als browser gebruiken natuurlijk :d.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan