• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken binnen bereik en daarbij (kleur) celeigenschappen wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mankevisser

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2016
Hallo,
Namens een regisseuse van een toneelvereniging leg ik jullie het volgende voor, ikzelf kom er niet uit.

Zie bestand

Zoals je ziet zijn er spelers bij de vereniging. Die staan in kolom A; nummer van de speler en kolom B; de naam van de speler.
Daarnaast een kolom met alle mogelijke rollen binnen het stuk; voor iedere rol een regel.
In de scene kolommen staan nummers. De nummers verwijzen naar de spelers.

De verdere uitleg staan in mijn bestand.
Hoop dat een en ander duidelijk is.
Groet
Manke Visser

Bijlagen

Het is niet netjes om de vorige helper gewoon te negeren.
Als het u niet bevalt wat hij voorstelt kan je dat ook op een beleefder manier laten weten.

Afgezien van vorige opmerking, hierbij een voorstel met voorwaardelijke opmaak.

Bijlagen

Beste Cobbe,
Als mega hounrable Senior member gaat u wel heel snel uit van een aanname. Ik heb namelijk niemand genegeerd.

In mijn laatste reactie op deze vraag geef ik aan dat ik nav een reactie vanuit dit forum de vraag zou gaan herschrijven. Hij had gelijk het was te onduidelijk. Dus netjes mijn vraag op afgesloten gezet. Ik heb nooit gezien dat ik na mijn reactie nog een reactie van forumlid had gehad.

Er is dus geen sprake van negeren (wat niet in mijn aard zou zitten) maar gewoon van niet gezien.

Manke Visser

Beste Alexcel,
Dank voor uw werk ik ga het zo even bekijken.

Hoop dat ook mijn bovenstaande reactie een en ander heeft verduidelijkt.
Ben hier geloof ik al precies een uur lid en moet me aan alle kanten verdedigen. Zo werkt dat toch niet hier?

Beste Alexcel,
Hij tabelletje werkt nog niet helemaal naar behoren. Maar ik begrijp nu wel het principe waarin u het een en ander opgelost heeft. Ik kan hier nu helemaal mee uit de voeten.
Mijn hartelijke dank voor het meedenken!!
Manke Visser

@ Mankevisser
Welkom op het forum.
Nee dit werkt hier inderdaad niet zo.
Er is enige verwarring ontstaan doordat je een nieuwe vraag hebt aangemaakt.
Daar moet je verder niks achter zoeken.
Je zou inderdaad de vraag herschrijven, dit doe je dan best in dezelfde vraag.

Ps Het is niet omdat de vraag staat gemarkeerd als opgelost dat je niet meer kan reageren op die vraag.

Ik ben dan altijd wel benieuwd naar wat er niet naar behoren werkt...

Maar goed, als je het zelf kunt oplossen dan prima. Mooi dat je nu op het goede spoor zit.

Beste Plongske,
Dank voor de opheldering. Ben blij dit te lezen en verder geen hard feelings naar wie dan ook.

Enne Alexel, ik heb nog eens gekeken naar jouw oplossing.
Ik had een iets andere manier in mn gedachten (bij jou wordt de meeste linkse cel rood wanneer er in de volgende scene moeilijkheden dreigen te ontstaan bij een scenewisseling en ik dacht juist de rechtse rood te laten worden na de bewuste scenewisseling). Maar die van jou is veel beter!! Hij werkt heel erg goed. Dank je wel.
Overigens had ik ook op mijn eerdere verkeerde conclusie waarin ik schrijf dat jouw tabel niet zou werken, teruggekomen hoor. Ook wanneer je niet om een inhoudelijke reactie had gevraagd. Maar toch goed dat je het vroeg.

Maare nogmaa;s bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan