zoeken binnen een map

Status
Niet open voor verdere reacties.

taxus7

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2012
Berichten
86
Ik heb een map met vele bestanden, allemaal netjes op alfabet. Als de map opent, staat alles dus in alfabetische volgorde.
Tot vandaag kon ik dan op een letter drukken en dan sprong de cursor naar de eerste map beginnend met de gekozen letter.
Helaas als ik het nu doe, dan gaat de computer ieder bestand zoeken waar de letter in voorkomt. Gek word ik ervan, kost zoveel tijd.
 
Hier kan ik niets mee, ik kan geen Russisch lezen helaas....
 
Niet, dat valt even tegen. :p

Russisch spambericht verwijderd en account gebanned.
 
Dat gebeurt als je in het zoekvenster een knipperende cursor hebt.
Is het zoekvenstertje rechtsbovenin niet geselecteerd, en er is geen knipperende cursor daar, dan zou de map weer geselecteerd moeten worden die met de ingedrukte letter begint.
Klik dus in een leeg deel van de map en die cursor in het zoekvenster knippert niet.
 
Laatst bewerkt:
Als de cursor niet knippert en en ik toets een letter in, dan wordt de letter direct in het zoekvenster getoond en start meteen het zoeken.
 
Klik eens op het eerste bestand en tik dan de gewenste letter.
 
Check de mapopties (in Configuratiescherm of menu Extra) tabblad weergave of Automatisch in zoekvak typen is aangevinkt, zo ja vink dan Een getypt item in de weergave selecteren aan.

Grtz
 
Laatst bewerkt:
Kun je een schermafdrukje plaatsen van het resultaat na het drukken op een letter?

*Botsing met Erik.
Doe eerst even wat Erik zegt.
 
Laatst bewerkt:
Je kwam van links Edmoor? LOL, ik denk dat die het wel moet zijn, als ik de beschrijving zo lees in de mapopties. :D
 
Inderdaad. En we zijn niet in Engeland, dus jij gaat voor :D
 
Check de mapopties (in Configuratiescherm of menu Extra) tabblad weergave of Automatisch in zoekvak typen is aangevinkt, zo ja vink dan Een getypt item in de weergave selecteren aan.

Hiermee is het opgelost, allemaal super bedankt ik ben hier heel blij mee.
 
Mooi zo, dan kunnen edmoor en ik de boel weer uit laten deuken :D
 
En spuiten ;)
Mooi dat het opgelost is taxus :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan