zoeken door meerdere tabellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

spawn666

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2004
Hey hallo,

Is het mogelijk om een zoek funtie te maken die in 5 tabellen tegelijk kan zoeken?
Alle tabellen bevatten een record nummer, waar ik op wil zoeken.

Ik heb geprobeert een query te maken die alle velden van alle tabellen bevat. helaas krijg ik geen gegevens terug. :8-0: :confused: :confused:

hoe zou ik dit voor elkaar kunnen krijgen?

bij voorbaat dank. :D

Je kan het opzoeken met een query, maar dan moet je die wel op de juiste manier inelkaar zetten.
Kan je eens een voorbeeld van je database laten zien?

P.S. Heb je al gegevens in je database staan? :)

Ik heb er ff één moeten maken die klein genoeg is.
Eerst had ikeen 'systeem' tabel met de 'out' en 'in stock' bij elkaar. Ook de 'reparatie' en 'afvoer' zat in 1 lijst.
Dit wil ik in vieren delen.
Ik ben namelijk vers opnieuw begonnen met gegevens van mijn andere database. Je zult ook een aantal gekopieerde onderdelen vinden die niet werken. In de oude stonden alle gegevens in 2 tabellen waar ik maar in 1 tabel kon zoeken.
In de nieuwe opstelleing heb ik alle gegevens netjes verdeeld.
-Afvoer (prullebak)
-In stock (alles wat er in het magazijn staat)
-Out sock (alles wat er weg is gegaan en waar heen.)
-Reparatie (spreekt voor zig)

wat het uiteindelijk moet gaan doen:
-zoeken naar records aan de hand van asset nummer, serie nummer of exit nummer. in alle 4 de tabellen.

de rest van de functies ben ik nog mee bezig.(dus zullen andere topics worden.
Het zal nog een hele klus worden om de records te laten ordenen bij mutaties van de ene naar de andere tabel.
:eek: :D

p.s. ik kan eventueel ook een kleine versie maken van de database waar ik nu al mee werk en redelijk functioneerd.

thanks in ieder geval

Bijlagen

Mbv formulier kan het ook

Je kunt ook mbv formulier door verschillende tabellen laten zoeken. Zoek maar eens op zoekscherm binnen dit forum. Daar zijn meerdere antwoorden op gegeven. Suc6

Re: Mbv formulier kan het ook

Geplaatst door Anne-Marie
Je kunt ook mbv formulier door verschillende tabellen laten zoeken. Zoek maar eens op zoekscherm binnen dit forum. Daar zijn meerdere antwoorden op gegeven. Suc6

nog geen succes :( het lukt me niet een werkende zoek funtie te maken..laat staan 1 die in meerdere tabellen kan zoeken. Als ik een find record butten bouwkrijg ik geen resultaat. Ik weet niet waar ik kan aangegeven waar in gezocht moet worden .
:confused: :confused:

Geplaatst door spawn666
Hele lap tekst

Ik krijg dir bijlage niet gedownload..
Volgende keer.. geen spaties in bestandsnamen gebruiken.. want dan kan je problemen krijgen...
gebruik bij voorkeur underscores _ ipv spaties.. of type de hele bestandsnaam aan elkaar..

Ik denk dat je eerst eens naar je relaties mag gaan kijken.. want je haalt je KLM-nummer bij alle tabellen weg...
Ik denk dat je daardoor gedeeltelijk je problemen komen.

Ik denk dat je beter 1 tabel met alle KLM-nummers kan hebben.. en dan daaruit relaties maakt naar de andere tabellen...
____

Heb je vantevoren wel een ontwerp voor je database gemaakt.. of ben gewoon maar begonnen met maken?

niet van te voren een plan gemaakt

Deze database begon erg simpel. Na dat het werkte kwamen meerdere afdelingen die graag allerlei functionaliteiten er in wilde hebben.
Dus het groeit, en het groet...enz

De rede dat ik de records heb verdeeld in tabellen is dat het overzicht van ‘wat waar is’ beter word.

Ik heb het overigens nog steeds niet voor elkaar.
Ben hier echt al een tijd mee aan het rommelen.
:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan