• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken en kopiëren met behulp van een macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Logistiek

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
Goedenavond,

ik ben op zoek naar een macro die met de gegeven van de in cel "s1" en eventueel ook "U1" als deze wordt gebruikt van werkblad "werklijst"
opzoek gaat in kolom "I" van werkblad "planningslijst" naar de overeenkomstige waarde. en dan deze regel(s) ( dit kunnen dus een of meerdere regels zijn ) kopieert naar werkblad "Werklijst" te beginnen bij A
het mag ook op een manier dat als er maar aan een opdracht voldaan kan worden, dus alleen zoekwaarde uit "s1" en dan daarna een volgende week ingevuld kan worden bij "s1" en deze er dan weer onder worden bij geschreven zonder de eerdere waarde te verwijderen als dit een betere optie is?

Wie weet dit voor elkaar te krijgen.

Bijlagen

Ja, super hier kan ik wel weer mee verder knutselen. toppie Bedankt tot zover.

Toch nog even een vraag.

Is het ook mogelijk om via een "naam definiëren" in het voor beeld gaat het dan om basisgegevens het zoek gebeid te bepalen?
Wat volgens mij als voordeel heeft dat als de data base wordt uitgebreid dit gewoon mee loopt in het zoekgebied.

Dat was reeds zo in de code maar heb het nu aangepast naar bereik "week".

Bijlagen

Laatst bewerkt:
oké dank je wel, ik ga er weer mee aan de gang.
laat het weten hoe het werkt.

Het gaat goed maar zodra er een lege cel tussen zit ( en dat zit er in het originele bestand wel een aantal keer),wordt alles onder de lege cel niet meegenomen bij het maken van de selectie via de macro.

Is hier ook nog wat voor te maken?

Sub Knop1_Klikken()
[a2:q100].ClearContents
For Z = [s1] To [u1]
With Sheets("planningslijst")
For Each cell In .Range("week")
If cell.Value = Z Then
[a1000].End(xlUp).Offset(1).Resize(, 15) = cell.Offset(, -8).Resize(, 15).Value
End If
Next
End With
Next

End Sub

Bijlagen

het is altijd een slecht idee om in excel lege rijen te laten zeker als je werkt met benoemde bereiken.

Bijlagen

het is altijd een slecht idee om in excel lege rijen te laten zeker als je werkt met benoemde bereiken.

Ja dat klopt, maar probeer dat mijn collega's maar een wijs te maken :rolleyes:

bedankt voor je snelle reacties, ik ga hier mee aan de gang. voorlopig kan ik weer even vooruit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan