• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken en selekteren uit database

Status
Niet open voor verdere reacties.

vandoorn1982

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2011
Hallo,

Wie kan mij helpen??

ik wil artikelen uit een database ophalen en plaatsen in een werkblad.

database is zo ingedeeld:

cel a6 = art. nr.
cel b6 = Ras
cel c6 = maat
cel d6 = fust
cel e6 = verpakking
cel f6 = kg
cel g6 = kl

het kan doormiddel van formules.
graag zou ik het doen door middel van een knop die een macro opstart.

vb knop selekteren.

macro vraag wat ik zoek

ras.
maat.
fust

vervolgens worde alle suggesties gegeven waaruit ik er 1 kan selekteren.

Wie kan me helpen..

alvast bedankt

Uploaden van je bestandje doet vaak wonderen.
De helpers hier willen niet steeds nabootsen en gokken.

Heb je al aan filters gedacht?
De vraag is niet erg duidelijk omschreven wat er moet gebeuren.

Oke, zal proberen wat duidelijker te zijn.

Wil vanuit de database me artikelen ophalen en deze in een factuur plaatsen doormiddel van een macro.

ik kan in de factuur alle cellen voorzien van formules die reageren als ik een art. nr invoer.
moet dan alleen alle artikelen of uit het hoofd leren of steeds naar de database om het juiste art. nr. te zoeken.

dit wil ik graag doormiddel van een macro doen.

hoop dat ik nu wat duidelijker ben geweest.

alvast bedankt.

groet van doorn

van doorn,

zou het zo ook kunnen?

Bijlagen

Hi,

Dit is een mogelijkheid, alleen in de praktijk werk het niet goed.

Op het moment dat ik een klant aan de tel heb moet ik direkt de bestelling in de factuur plaatsen.

Moet dus op een snelle overzichtelijke manier me artikelen in de factuur plaatsen.

ZOnder lang te zoeken.

Zat zelf aan een macro te denken, die doormiddel van een knop wordt opgestart en die vraag om een aantal gegevens uit de database.

vb.

zoek suggestie.
Ras: Elstar
Maat: 70-80

vervolgens worden alle artikel weergegeven die aan boven staande citiria voldoen.

waaruit ik er 1 kan selekteren en vervolgens wordt de regel in de factuur geplaatst.

Alvast bedankt

Probeer deze eens met een filter en een dubbelklik op een rij.

Bijlagen

werk perfect, dank je.

is dit ook nog te koppel aan een inkoop blad zodat ik voorraad overzicht krijg in de database???

Alvast bedankt

Hallo,

Nog ff een vraagje,
Na selektie van een artikel wil ik graag een macro die om aantal en prijs vraag en die de gegevens ( aantal en prijs ) achter de geselekteerde regel plaats.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
@warme bakkertje Ik heb veel gehad aan het voorbeeld dat jij gemaakt hebt voor het bovenstaande probleem.

Alleen 1 vraag: Is het mogelijk om de filter mogelijkheden ook tegelijkertijd te gebruiken dus dat er gekeken word naar het ras en in die resultaten naar de beschikbaren waardens?

Alvast bedankt

Harry hartelijk dank ik heb hier serieus een dag op zitten schelden ;) nu gaat het zeker lukken!
Dalijk wil ik nog maken dat als ik een waarde selecteer die automatisch een map op me pc opent maar dat zijn weer zorgen voor maandag;)

fijn weekend

Hallo allemaal,

Het volgende:

na selektie van artikel ( zie bovengenoemde programma ) zou ik graag een aantal en prijs in willen geven.

Is hier een macro voor??

Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan