Hoi ben onlangs van job verandert binnen mijn bedrijf en moet nu met access werken en ik moet bekennen ben hier nogal een newbie in
Nu zou ik willen weten of je als je in een query, filter by form gebruikt je automatisch (i.p.v. A tot Z te moeten klikken) kan laten sorteren op een andere kolom dan degene waarin je zoekt.
Vb. heb 4 kolommen: 1 met lokatie
2 met materiaal nummer
3 met vervaldatum
4 aantal op lokatie
Nu zoek ik dus via filter by form op materiaal en zou dus het gezochte item automatisch willen laten sorteren op vervaldatum (query is opgesteld in oplopend volgens lokatie en deze zou zo moeten blijven). Ik heb dus nl wel gevonden dat ik in een nieuwe query (oplopend volgens vervaldatum) dit wel lukt maar tja is niet echt handig werken zo hè.
Alvast bedankt voor de hulp.

Vb. heb 4 kolommen: 1 met lokatie
2 met materiaal nummer
3 met vervaldatum
4 aantal op lokatie
Nu zoek ik dus via filter by form op materiaal en zou dus het gezochte item automatisch willen laten sorteren op vervaldatum (query is opgesteld in oplopend volgens lokatie en deze zou zo moeten blijven). Ik heb dus nl wel gevonden dat ik in een nieuwe query (oplopend volgens vervaldatum) dit wel lukt maar tja is niet echt handig werken zo hè.

Alvast bedankt voor de hulp.