zoeken en sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mario41

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jan 2009
Berichten
2
Hoi ben onlangs van job verandert binnen mijn bedrijf en moet nu met access werken en ik moet bekennen ben hier nogal een newbie in:eek: Nu zou ik willen weten of je als je in een query, filter by form gebruikt je automatisch (i.p.v. A tot Z te moeten klikken) kan laten sorteren op een andere kolom dan degene waarin je zoekt.

Vb. heb 4 kolommen: 1 met lokatie
2 met materiaal nummer
3 met vervaldatum
4 aantal op lokatie

Nu zoek ik dus via filter by form op materiaal en zou dus het gezochte item automatisch willen laten sorteren op vervaldatum (query is opgesteld in oplopend volgens lokatie en deze zou zo moeten blijven). Ik heb dus nl wel gevonden dat ik in een nieuwe query (oplopend volgens vervaldatum) dit wel lukt maar tja is niet echt handig werken zo hè.:)

Alvast bedankt voor de hulp.
 
Sorteren doe je met OrderBy en OrderByOn. Standaard wordt oplopend (Asc) gesorteerd. Bij aflopend gebruik je Desc. Ik heb een voorbeeldje bij gesloten.

mvg
Charles
 

Bijlagen

  • Sorteren.zip
    20,9 KB · Weergaven: 23
Hallo Bak4318, bedankt voor je hulp maar dit is niet echt wat ik zocht.
Ik heb een voorbeeldje bijgesloten. Ik zoek de oplossing eigenlijk binnen een query daar de gegevens op het werk daarin zijn verwerkt. Als men nu in file op "filter by form" (trechter tekentje) zoekt op materiaal (field2) dan zou ik het zo willen dat field4 automatisch geranschikt is op oudste datum (vervaldatum). T'is nl zo dat er kollega's zijn die wel zoeken op materiaal maar dan gewoon de eerste in rij nemen en niet degene die eerst vervalt.
 

Bijlagen

  • db1.zip
    12,3 KB · Weergaven: 15
Dat gaat je in een query niet lukken. Je hebt bij een query alleen de standaard mogelijkheden. Met VBA kun je niets in query's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan