• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken en tonen van tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

steef010

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2011
Beste experts,

Ik heb het topic zoeken, vinden en tonen van gezochte tekst gelezen, maar ik heb nog een vraag. Ik zag hierin namelijk prachtige comboboxen en dergelijke, maar ik wil het graag juist heel eenvoudig hebben.

Ik heb een aantal sheets:
Dasboard, Recent, Invoer, Personeelslijst, Rapportages.
In cel N7 van de sheet Dashboard staat een zoekwaarde.
In cel N9 kan een keuze worden gemaakt uit bovenstaande sheets.

Nu zou ik graag willen dat de ingevoerde waarde/tekst in cel N7 kan worden gezocht in de sheet die in N9 is opgegeven. Ik wil hierbij geen comboboxen gebruiken. Het resultaat hiervan moet dus worden dat de gekozen sheet wordt getoond en de cel wordt geselecteerd waar de waarde staat.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast heel erg bedankt!

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If [n7] <> "" And [n9] <> "" Then
   Set w = Worksheets([n9].Value).Cells.Find([n7].Value, , xlValues, xlWhole)
   If Not w Is Nothing Then Application.GoTo Worksheets([n9].Value).Range(w.Address)
End If
End Sub

Bij het wijzigen van een cel wordt in het werkblad van N9 gezocht naar waarde van N7.
Indien de waarde gevonden wordt, dan wordt deze geselecteerd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Roncancio,

Dank voor je reactie.
Ik wil alleen graag dat er wordt gezocht op het moment dat ik zelf de macro start (ik heb hiervoor een knop waar ik de macro aan toewijs).
Hoe kan dat worden aangepast?

Voeg in dat geval de coderegels If ...End If en alles wat daar tussen staat bij de knop.

Ik bedoel dus:
Code:
If [n7] <> "" And [n9] <> "" Then
   Set w = Worksheets([n9].Value).Cells.Find([n7].Value, , xlValues, xlWhole)
   If Not w Is Nothing Then Application.GoTo Worksheets([n9].Value).Range(w.Address)
End If

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Graag gedaan.
Gaarne nog de vraag op opgelost zetten.
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan