• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken en tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sabor

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2004
In het bijgesloten bestand heb ik twee worksheets t.w spelers en ledenbestand. Nu wil ik dat in de worksheet spelers alleen de namen van die spelers worden getoond, die in worksheet ledenbestand in kolom B, "J" staat. Welke formule moet ik hiervoor gebruiken ?
Bekijk bijlage spelen.xls

sabor,

Zet in het Blad Spelers in A2 deze formule;
Code:
=ledenbestand!A2
Trek deze formule door naar beneden.

Zo iets??

mvg Peter

Bijlagen

hoi peter59,

Bedankt voor de snelle reactie. het is bijna de oplossing. in de worksheet "speler" moeten de lege velden (die niet voldoen aan de voorwaarde "J") niet getoond worden. Dus geen lege regels. Hoe krijg je dat voor elkaar ?

Gr
Sabor

Ojee

Denk zelf dat dan zoiets in VBA moet gaan gebeuren.
En daar heb ik helaas geen kaas van gegeten.

Ik kan me vergissen.

mvg Peter

sabor,

Ik had de vraag niet goed gelezen.
Het bestandje van Peter59 werkt goed.

Je zou het eventueel kunnen sorteren.
Dit kun je ook met VBA doen.

Met de macrorecorder zou je de code kunnen opnemen.
Deze neemt al de handelingen die je doet op en schrijft de code.(kan niet makkelijker)
Later kun je die dan vereenvoudigen, er staat meer code dan noodzakelijk.

peter59 en excelamateur bedankt voor jullie reactie.

Voor een lijst zonder lege regels, zie bijlage.
Matrixformule dus bevestigen met ctrl+shift+enter.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Wher

bedankt voor je reactie. Dit is precies wat ik nodig heb. De formule snap alleen niet zo erg goed. Als ik het ledenbestand uitbreid en meerder velden aan de kolom A in de worksheet speler toe wil voegen, hoe pas je de formule dan aan ?

Alvast bedankt

gr
sabor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan