zoeken en verangen van waardes uit 2 kolommen in 1 tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je wilt dus codes in de kolom Unitnr vervangen op basis van bepaalde criteria? Dat kan wel met een bijwerkquery. Je criteria moet je wel goed vastleggen, zodat je geen verkeerde records meeneemt, maar dat zal wel lukken, denk ik. De regel <Bijwerken met> vul je dan met het veld [Projectcode].

You lost me.... als ik het zo lees, wil je helemaal geen waarden vervangen in de kolom Unitnr. Wat ik niet snap: hoe kun je in één record 5 verschillende projectcodes hebben? Je hebt toch hopelijk de database wel genormaliseerd?

Da's een aardige lijst :) Volgens mij is dat gewoon simpel een rapport maken, en groeperen op [Empl practice]. Die zijn dan inderdaad uniek in de personeelstabel, en de Projectcodes zijn in beginsel ook uniek in de Projectentabel, en de koppeltabel bevat de projectregels. Lijkt mij een standaardrapportje, dat je met de wizard wel kunt maken.

Groepeer je nu op Empl practice of op Prj practice? Want ik raak de draad weer een beetje kwijt.... Als je goed genormaliseerd hebt, dan heb je een tabel met per [Empl practice] de bijbehorende [Prj practice] codes. En je groepeert doorgaans van boven naar beneden, al kun je ook rustig op [Prj practice] groeperen, en de bijbehorende [Empl practice] in de deelverzameling zetten. En je kunt uiteraard meerdere groeperingen maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan