• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken en vervangen hyperlink activeren Excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.666
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Ik heb overgenomen uit Word telefoonnummers en die zijn een hyperlink
callto:\\+31566813458

Helaas in Excel zijn deze niet geactiveerd. Dat is op te lossen door \ of een spatie achter deze tekst te plaatsen. Alle telefoonnummers zijn natuurlijk anders. callto://+31 is een vast waarde. Ik heb al veel geprobeerd met jokers * en ? maar het is mij niet gelukt.

Als je dus een \ of spatie aan het einde weet aan te brengen dan is de link geactiveerd en kun je bellen. Het gaat om te veel nummers om met de hand te doen. Wie weet een oplossing?
 
Post een voorbeeldbestand waarin we zien hoe dit binnenkomt.
 
Normaal gezien hoef je enkel die hele lijst te selecteren en dan via Hyperlink er een Hyperlink van te maken.
 
Bij een handmatige update van een cel "begrijpt" Excel dat het om een hyperlink gaat. Typ maar eens "callto:\\+31566813458" in een cel en sluit af met <Enter>. Ook dan wordt er automatisch een hyperlink van gemaakt. Het middels een formule toevoegen van een spatie o.i.d. zal dit gedrag echter niet triggeren.
 
Ik heb de hele lijst geselecteerd maar onder hyperlinks kan ik niets activeren. Enter kan, maar dat komt op hetzelfde neer.

Het is trouwens erg vervelend dat het beheer bijlagen niet werkt in Internet Explorer dan moet ik weer naar Firefox om te uploaden.

Bekijk bijlage Telefoon hyperlinks activeren.xlsx
 
Een mogelijkheid is deze formule in een (hulp)kolom:
Code:
=HYPERLINK(G1;G1)
 
Dat is mooi gelukt. Zeer bedankt voor de hulp.
 
Te vroeg blij, want alle links zijn weer gedeactiveerd. Nu heb ik deze gevonden hij werkt wel maar Excel loopt vast (reageert niet). Wil iemand uitleggen waar de fout zit. Ik heb geen verstand van Macro's.

Code:
Sub HyperAdd()
' 
' Converts each text hyperlink selected into a working hyperlink
'
    For Each xCell In Selection
        [COLOR="#FF0000"]ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=xCell, Address:=xCell.Formula[/COLOR]
    Next xCell
'    
'
End Sub

Ik heb als naam gegeven Hyperlink. Is dan de macro juist? Heeft de bestandsnaam er ook nog mee te maken? Omdat in de macro staat: ActiveSheet.Hyperlinks.Add

Ik heb hem HyperAdd genoemd maar hij blijft vastlopen. Fout 1004 en dan wordt de regel geel aangegeven (heb ik rood van gemaakt).
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de fout in het bestand zelf zit. Ik denk dat het handig is deze even te posten (of een afgeleide ...)
 
Oké, helaas is dat niet mogelijk want ik werk niet met macro's en als ik het document met macro wil opslaan dan krijg ik rare vragen en daar zit ik niet op te wachten.
 
Dan wordt het dus lastig ... Ik weet ook niet wat die rare vragen zijn en of dit van invloed kan zijn (beveiliging of andere instellingen).

Maar goed. Probeer eens het volgende:
- selecteer een kleinere hoeveelheid cellen (1, 10, 100)
- selecteer eens cellen uit een andere kolom
- zorg dat eventuele verborgen regels zichtbaar zijn (geen idee of dit van invloed zou kunnen zijn)

Eventueel kun je 'm natuurlijk ook als xlsx posten, en aangeven wat je selecteert. de macro is er zo in geplakt.
 
of dit van invloed kan zijn (beveiliging of andere instellingen).

Precies. Ik houd niet van dat gezeur. Als ik zeg opslaan, dan moet het bestand opgeslagen worden. Punt. Ben je uren bezig met een document en dan aan het eind krijg je dat gezeur!

Bedankt voor je aanbod. Het is al gelukt, ik heb alles handmatig gedaan. Ik heb nu al heel veel documenten met hulp van Helpmij.nl dus jullie overgezet naar Excel. Nogmaals dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan