• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken en verwijderen (via Visual Basic Excel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

whitje

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2008
Ben nu een tijdje aan het zoeken geweest op internet en dit forum, maar kan de oplossing niet vinden.

Gaat om het volgende.

Ik heb een knop toegevoegd waarmee werknemers toegevoegd kunnen worden aan een lijst. Deze code heb ik ook van dit forum af, hier en daar wat aangepast en uitgeprobeerd tot het mij beviel.

Nu zou ik ook graag een knop willen waarmee ik werknemers kan verwijderen door alleen op hun naam te zoeken.Dus ik zoek op de naam van iemand en excel zoekt deze naam op en verwijderd de gegevens uit die rij.

wat er tot nu toe staat is dit:

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
     Application.ScreenUpdating = False

'ervoor zorgen dat alles ingevuld wordt
If naam_invoegen = "" Then
        MsgBox "Voer eerst een naam in."
End If

End Sub
heeft dus nog helemaal niets van wat ik wil bereiken.

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Laatst bewerkt door een moderator:
whitje,

Kun je hier wat mee?
Zet anders een voorbeeldje, zonder gevoelige info hier met wat je al gemaakt heb.
Code:
For Each c In Worksheets("gegevens").Range("A2:A210")
     If c.Value = achternaam.Text And c.Offset(0, 1).Value = tussenvoegsel And c.Offset(0, 2).Value = voornaam.Text Then
         c.EntireRow.Delete
     End If
 Next

whitje,

Kijk anders in het bijgevoegde bestand.
Ik weet niet meer van wie dit was maar daarin kun je de macro wel vinden.

Bijlagen

voorbeeld

Ik kan op dit moment nog even niet zien of het werkt ga ik morgen even doen en dan reageer ik weer even.

Wat betreft het voorbeeld bestand: Ik had er een gemaakt en die wilde ik er ook bij doen, maar krijg hem er niet bij is er een met ingeschakelde macro's en als ik hem op sla zonder de macro's dan doen de knoppen het niet :confused: dus vandaar geen voorbeeld bestand.

Hallo,

Kun misschien hier wat mee?
Code:
Sheets("Blad1").[C3:C100].Find(What:=ComboBox1.Value, LookIn:=xlValues).EntireRow.Delete
Aangezien er geen voorbeeld bestandje is toegevoegd blijft het voor ons ook gissen :confused:

met vr gr
Jack

voorbeeld zonder macro

heb even voorbeeld erbij gedaan maar dan dus zonder macro :confused:
wat er tot nu toe achter de knop staat is dus wat ik in eerste post al getypt heb.

Je krijgt een userform met daarin een textbox waar je dus de naam in moet vullen. en daaronder een knop verwijderen en een knop annuleren.
druk je op verwijderen dan moet dus de naam gezocht worden en de naam + de gegevens uit die hele rij verwijderd worden, kan de naam niet gevonden worden
dan zal hij dit ook aan moeten geven. zodat er opnieuw gezocht kan worden.
dacht alleen later wel dat ik met een probleem kom te zitten wanneer er twee dezelfde voornamen in staan aangezien ik bij naam de hele tijd over alleen voornaam heb.
Dus ik zal 2 zoek criteria''s op moeten geven: naam en achternaam.

hoop dat ik het zo beter uitgelegd heb en dat het met het voorbeeld enigszins duidelijker is ik ga nu even de voorbeelden proberen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Op deze manier hebben we er ook niet veel aan. Je moet je xlsm bestand zippen of rarren, dan kan je het hier wel uploaden.
Zoals je reeds zelf al aangaf dat je ingeval van dubbele voornamen 2 zoekcrteria moet instellen, zie ik geen achternamen staan ??

@ ExcelAmateur, wat is het wachtwoord van je adressenbestand?

Met vr gr
Jack

Hey, oke poging gewaagd om er .rar van te maken hoop dat het werkt.

ik denk trouwens dat ik met dat adressenbestand, ook wel iets kan maar kan nu de formules niet zien, omdat er een wachtwoord op staat zoals Jack Nouws al aangaf.
De andere formules, lukt mij niet om deze zo aan te passen dat er gebeurd wat ik wil, helaas.

Antwoord op warme bakkertje: Dit bestand is slechts voorbeeld uiteindelijk moeten er nog meer gegevens ingevuld worden. Waaronder ook de achternaam. Vandaar dat ze er nog niet bijstaan :o

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Gelieve dan ook een bestand te posten met de uiteindelijke layout van je werkblad zodat we in 1 keer de juiste code kunnen aanreiken ipv later te moeten horen dat het niet meer werkt omdat er een kolom(men) bijgevoegd is(zijn).

@ jack nauws: Ik denk dat ik daar wel wat mee kan ja.

@ warme bakkertje: Er gaan waarschijnlijk nog wel meer veranderen in de lay-out, maar dat komt omdat er in de loop van de tijd steeds dingen weer aangepast/verbeterd moeten worden. Dus een lay-out zoals hij echt moet worden heb ik niet, maar denk dat als ik een formule heb ik deze wel enigszins weet aan te passen tot wat ik wil, is me bij het toevoegen van contacten ook gelukt. Dus ga nu gewoon weer hard me best doen. Probeer zoveel mogelijk alles zelf maar heb (helaas) soms toch hulp van anderen nodig. Bedankt in ieder geval voor de hulp die jullie bieden als ik er om vraag :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan