de functie Fx (of invoegen > functie) en dan functiecategorie "zoeken en verwijzen" en functienaam "vert.zoeken"
Het lukt mij niet!!
Het gaat er bijv. om, dat bijvoorbeeld in de prijslijst de prijs van alle schroevendraaiers met 10 % verhoogd moet worden. De schroevendraaier is dan de
constante die met een formule verhoogd moet worden met 10 %
Als alle schroevendraaiers onder elkaar zouden staan in de prijslijst is het geen probleem want dat trek ik de formule gewoon naar beneden door, maar ze staan
her en der verspreid in de prijslijst.
Hoe los ik dit op?? (alleen dus de schroevendraaiers selecteren, maar normaal uit een gigantisch lange lijst en vervolgens allemaal in prijs verhogen met bijv 10%
Voorbeeld:
Artikel Prijs
schroevendraaier type A € 2,00
schroevendraaier type B € 3,00
Hamer € 3,10
beitel € 2,50
schroevendraaier type C € 3,75
zaag € 4,60
schroevendraaier Type D € 2,30
Het lukt mij niet!!
Het gaat er bijv. om, dat bijvoorbeeld in de prijslijst de prijs van alle schroevendraaiers met 10 % verhoogd moet worden. De schroevendraaier is dan de
constante die met een formule verhoogd moet worden met 10 %
Als alle schroevendraaiers onder elkaar zouden staan in de prijslijst is het geen probleem want dat trek ik de formule gewoon naar beneden door, maar ze staan
her en der verspreid in de prijslijst.
Hoe los ik dit op?? (alleen dus de schroevendraaiers selecteren, maar normaal uit een gigantisch lange lijst en vervolgens allemaal in prijs verhogen met bijv 10%
Voorbeeld:
Artikel Prijs
schroevendraaier type A € 2,00
schroevendraaier type B € 3,00
Hamer € 3,10
beitel € 2,50
schroevendraaier type C € 3,75
zaag € 4,60
schroevendraaier Type D € 2,30