• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken en verwijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Hoi : hallo

Ik beschik over een xls-tabel (ruw.xls) waarin data genoteerd staan. Deze tabel wordt om het uur automatisch bijgewerkt en overschreven op de server door een softwareprogramma. De kolommen zijn allen voorzien van een naam, alleen is het zo dat de kolommen van plaats kunnen wisselen.

tabel met kolom 1 2 3 4 5 6 kan na volgende update tabel met kolom 1 3 4 5 8 9 worden, met andere woorden de kolopkoptekst staat niet altijd op dezelfde plaats.

Mijn vraag :

Hoe kan ik vertrekkend van bestand ruw.xls (zie bijlage) overstappen naar een nieuw (!) bestand met als kolommen 1 3 5 7 (maw een selectie van kolommen van het oorspronkelijke bestand)

Hopelijk een beetje duidelijk, dank bij voorbaat,

Stefano

Bijlagen

Tja ik weet niet precies hoe je het aanpakt, maar wanneer je dit zo vertelt stel ik me er iets bij voor dat je via externe gegevens ophalen, je bestand telkens laat vernieuwen.

Ik denk om je selectie van je tabel te maken je een macro kunt maken. Mooier zal het zijn om bij de externe gegevens ophalen een QUERY te maken. Met deze QUERY kun je precies de kolommen selecteren die je wilt gebruiken en alleen die informatie vernieuwen vanuit dat data bestandje.

Het overstappen naar een nieuw bestand, zal wel echt via een macro moeten. De macrocode hiervoor is:
Workboos.Add om een nieuw document te openen wat je vervolgens waarschijnlijk via een datum en tijd een unieke naam zal moeten geven om het te kunnen opslaan.

Ik zit zelf in een tentamen periode, dus ik zal het niet voor je maken, maar wellicht wil een ander er even naar kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan