• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken en verwijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MayNiak666

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Hallo,

Ik heb een tabel met ongesorteerde gegevens. Dit zijn gegevens die iedere week aangevuld worden. In rij 7 staat een serie getallen waarvan ik de grootste waarde wil bepalen. Dat lukt prima met =GROOTSTE($C$7:$BB$7;1). Vervolgens wil ik uit dezelfde kolom het weeknummer halen. Dit weeknummer staat in rij 5. Maar aangezien ieder week de gegevens aangevuld worden, is het kolomnummer voor de grootste waarde uit rij 7 niet altijd hetzelfde. Ik ben al aan het stoeien geweest met Kolom, Rij, Adres, noem maar op, maar ik kom er niet uit.. Ik ben er van overtuigd dat het heel simpel is, maar ik zie het niet :confused: Wie oh wie heeft een idee?

gr. René

Een klein voorbeeld in bijlage.
Indien de bereiken iedere week "groeien" is het handig om er dynamische genaamde bereiken van te maken.

Bijlagen

Dat was hem. Heb Max weer aangepast aan GROOTSTE, zodat ik de formule kan doortrekken, en er een top 5 van kan make.. Heel erg bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan