• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken en voorwaarde aan verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

HungryJos

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Berichten
23
Hallo,

ik wil op blad 1 van mijn spreadsheet een kolommetje met namen plaatsen. In kolom 2 moet een zoekfunctie komen die de naam in kolom 1 in dezelfde rij opzoekt in een bereik dat op een ander blad staat. Als de gezochte naam in dat bereik staat moet in kolom 2 een score verschijnen gebaseerd op de plaats in de kolom op blad 1
Ik veronderstel dat ik moet werken met IF/ALS en VLOOKUP of vertikaal zoeken, maar ik weet niet hoe ik dit concreet moet doen.
Kan iemand mij op weg helpen?
Bedankt!
 
Zo iets?
 

Bijlagen

  • namen en nummers.xls
    13,5 KB · Weergaven: 31
Bedankt
ik stuur toch nog even de eigenlijke sheet door en wat ik bedoel.
Ik snap wat er gebeurt in jouw voorbeeld maar weet niet hoe het om te zetten naar mijn sheet, omdat die net wat anders is.
Op blad een staat een uitslag van de ronde van Frankrijk, op blad 2 mijn ploeg.
Nu wil ik op dat er op blad 1 onder 'Ploeg' de score verschijnt van de renners uit de ploeg.
De toe te wijzen score staat in kolom 2 onder 'punten'.
 

Bijlagen

  • pronostiek.xls
    21,5 KB · Weergaven: 22
Het totaal is 222
 

Bijlagen

  • pronostiek(1).xls
    18 KB · Weergaven: 26
ik heb het voor ej op 2 manieren gedaan
de ene manier is makkelijk als je medere teams op 1 blad wil zien of de schoren per renner
de ander manier is makkelijk al je op 1 blad per team werkt

ik hoor het wel of het zo goed is
 

Bijlagen

  • pronostiek op 2 manieren.xls
    20 KB · Weergaven: 22
@rob
dit is wat ik zocht!

@bobklbu
bedankt voor de tweede methode
Ik snap het nu echter nog niet helemaal: de score klopt nu wel in je spreadsheet, maar als ik een naam verander in de ploeg op het blad 'ploeg 1', dan krijg ik een foutmelding op blad 'uitslag...'
 
Laatst bewerkt:
Breng volgende wijziging aan in D2 en trek door naar beneden want je tabelmatrix wijzigt bij elke regel wat kan leiden tot foutieve informatie
Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(B2;'Ploeg 1'![COLOR="Red"]$[/COLOR]A[COLOR="red"]$[/COLOR]1:[COLOR="red"]$[/COLOR]A[COLOR="red"]$[/COLOR]10;1;0));"";'uitslag pronostiek Ronde Van Fr'!C2)

Mvg

Rudi
 
zie bijlage voor uitleg
 

Bijlagen

  • pronostiek%20op%202%20manieren(1).xls
    21 KB · Weergaven: 25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan