• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken en weergeven in welk interval een waarde valt

Status
Niet open voor verdere reacties.

kriekos

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
Hallo,

Ik heb financiële ratio's van een onderneming en de kwartielen (25%, 50% en 75%) van de sector waarin de onderneming valt. Ik wil automatisch weergeven in welk kwartiel de waarden van de onderneming voor de ratio's vallen.

Bijvoorbeeld:
De brutoverkoopmarge bedraagt 10.
25% van de ondernemingen in die sector heeft een brutoverkoopmarge lager dan 4,2 (4,2 = 1e kwartiel of Q1)
25% van de ondernemingen in die sector heeft een brutoverkoopmarge tussen 4,2 en 8,3 (8,3 = 2e kwartiel of Q2)
25% van de ondernemingen in die sector heeft een brutoverkoopmarge tussen 8,3 en 14,5 (14,5 = 3e kwartiel of Q3)
25% van de ondernemingen in die sector heeft een brutoverkoopmarge hoger dan 14,5

Ik zou nu automatisch willen weergeven dan een brutoverkoopmarge tussen de top 50% en top 75% valt ('50%-75%').

Wie kan mij hierbij helpen?

Het voorbeeld in bijlage zal ik wel wat toelichten.

Alvast bedankt!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan