Bedankt voor je terug koppeling OctaFish. Nuttig voor mij, maar weet niet of dit allemaal fouten zijn dan wel een andere interpretatie.
1. Datums zijn getallen, en die mag je dus niet als tekst filteren.
Ik gebruik een tabel van een derde (een stichting) die de gegevens bijhoud. Omdat het ook veel data zijn van voor 1900 is er daar voor gekozen om tekst velden te gebruiken.
En ik kan nog steeds filteren op een jaartal
2. Filteren met de enkele quoot heb je zéker niet van mij,
Nee dit heb ik niet van jou, zal het wel via google zijn tegengekomen, maar met dubbele quotes werkte het ook niet. De plaatsnaam
's Gravenhage werd wel gevonden. Maar inderdaad de achternaam "Huis in 't Veld" werd niet gevonden.
Maar als met dubbele quotes werkt ook niet, hoe dan wel?
3. Het is onzinnig om op alle velden te filteren
Alle velden is misschien onzinnig, maar op meerdere velden is wel handig, zoals voornaam achternaam of achternaam en achternaam partner of achternaam en geboorteplaats. Je kunt de zoekvelden leeglaten
4. In je eerste plaatje heb je een keuzelijst
Is inderdaad wel handig om keuzelijsten te gebruiken voor "begint met", "bevat" of "eindigt op", , maar de focus lag eerst om "bevat deel tekst" goed werkend te krijgen.
Maar ben nog niet bekend met het gebruik van keuzelijsten in VBA dus heb dat even laten liggen om het voor mijzelf niet moeilijker te maken, maar wel de zoekfunctie al kan gebruiken.
Ik gebruik inmiddels de database al (en gestopt met grote database in Excel), dus dit was meer een praktische overweging van een beginnend gebruiker.