• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in ander bestand

• Onderwerp starter Onderwerp starter Calc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Calc

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2008
Hallo allemaal,

Ik heb een excel bestand welke gebruikt wordt door meerdere gebruikers om er informatie in te zetten. Iedereen zet er vervolgens zijn eigen naam bij.

Nu wil ik in een eigen bestand een overzicht maken.

Wat ik graag zou willen dat hij automatisch een aantal cellen overneemt van het bronbestand en deze in het overzicht bestand zet. Zodoende kan ik een overzicht krijgen welke persoon wat heeft verwerkt.

Iedere keer als ik het overzicht bestand dan open zou hij de informatie moeten aanpassen.

Is hier een oplossing voor?

Alvast bedankt voor jullie tijd.

-Calc

Loonytune,

Dan is het geen dynamisch bestand welke iedere keer de extra regels bijvoegd wanneer dit in het bronbestand wel het geval is.

Grt

Zo zou het wel moeten zijn.

Stel je hebt een cel in bestand A en deze kopieer je met plakken speciaal / koppeling plakken naar bestand B

Daarna open je bestand B en dan moeten de gegevens uit bestand A gehaald of geimporteerd worden naar bestand B.

Als ik het goed begrijp wil je dit toch

Klopt, alleen in jou voorbeeld zou ik dan iedere regel opnieuw moeten kopieren naar bestand B.

Het liefste zou ik dus een formule willen die ik in bestand b zet.

Zoek in bestand A naar naam medewerker, indien gevonden kopier cel of regel naar bestand B.

En een hele rij of kolom kopieren voor verdere bewerking via plakken speciaal naar bestand B lukt ook niet ?

Hallo allemaal,

Ik heb een excel bestand welke gebruikt wordt door meerdere gebruikers om er informatie in te zetten. Iedereen zet er vervolgens zijn eigen naam bij.

Nu wil ik in een eigen bestand een overzicht maken.

Wat ik graag zou willen dat hij automatisch een aantal cellen overneemt van het bronbestand en deze in het overzicht bestand zet. Zodoende kan ik een overzicht krijgen welke persoon wat heeft verwerkt.

Iedere keer als ik het overzicht bestand dan open zou hij de informatie moeten aanpassen.

Is hier een oplossing voor?

Alvast bedankt voor jullie tijd.

-Calc

Een macro in het overzichtsbestand maken dat geactiveerd wordt als het geopend wordt.
De macro opent automatisch het bronbestand, haalt de benodigde gegevens op en sluit het bronbestand af.
Zo zou ik het doen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

zelfde probleem

hallo, ik zit met een zelfde probleem,

hiervoor heb ik precies onderstaande nodig:

Een macro in het overzichtsbestand maken dat geactiveerd wordt als het geopend wordt.
De macro opent automatisch het bronbestand, haalt de benodigde gegevens op en sluit het bronbestand af.

alleen heb ik verschillende bronbestanden. in mijn overzichtsbestand staan een aantal getallen in cel A1:A6
03700
03711
03725
03731
03741

deze getallen zijn hetzelfde als de bestandsnamen, dus 03700.xls, 03711.xls enz.
nu moet de macro aan de hand van de getallen in A1: A6 uit de bijbehorende bestanden met verticaal zoeken gegevens weghalen en in het overzichtsbestand zetten.

hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

met vriendeljike groet Gammelkeunited

hallo, ik zit met een zelfde probleem,

hiervoor heb ik precies onderstaande nodig:

alleen heb ik verschillende bronbestanden. in mijn overzichtsbestand staan een aantal getallen in cel A1:A6
03700
03711
03725
03731
03741

deze getallen zijn hetzelfde als de bestandsnamen, dus 03700.xls, 03711.xls enz.
nu moet de macro aan de hand van de getallen in A1: A6 uit de bijbehorende bestanden met verticaal zoeken gegevens weghalen en in het overzichtsbestand zetten.

hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

met vriendeljike groet Gammelkeunited

Zoals ik in mijn vorige reactie aangaf, maar dan via een lus.
De lus zoekt in een bepaalde directory naar het bestand met de naam zoals die in de A-kolom staat, haalt de gegevens op en sluit het bronbestand af om het volgende bestand te openen, etc, etc.
Niet wezenlijk anders dan het voorafgaande.
Ik heb vandaag 2 maal soortgelijke vragen beantwoord.
Indien gewenst kan ik een macro aanpassen naar je situatie.
Ik heb 2 dingen nodig:
- de directory waar de bestanden staan.
- de cellen die opgehaald dienen te worden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

hallo,

hierbij de directory waar de bestanden staan:
H:\Machine_Overzicht_Released\Matrix

en de gegevens die opgehaald moeten worden staan in kolom Q van de bestanden
de onderste lijst met getallen moeten worden gezocht in de bestanden (vert. zoeken) en dan als resultaat de bijbehorende waarde uit kolom Q weergeven in het overzichts bestand naast de nummers.

ik hoop dat je me hierbij kunt helpen ,want ik zou er zelf nooit uit komen.

alvast bedankt!
met vriendelijke groet,

gammelkeunited

en de gegevens die opgehaald moeten worden staan in kolom Q van de bestanden
de onderste lijst met getallen moeten worden gezocht in de bestanden (vert. zoeken) en dan als resultaat de bijbehorende waarde uit kolom Q weergeven in het overzichts bestand naast de nummers.
Zolang ik geen voorbeeld heb kan ik niet bepalen wat met wat moet worden vergeleken.
Bovendien is het zonder voorbeeld heel moeilijk om te bepalen wat de onderste helft van de Q-kolom is.

Dus, stel:
We hebben een bestand geopend.
Welke gegevens moeten opgehaald en/of vergeleken worden?
Waar moet wat worden neergezet?

Als het voor 1 bestand rond is, dan is het een peuleschil om het voor de andere bestanden ook goed te doen.

Een voorbeeld bestand ontdaan van gevoelige informatie zal derhalve veel duidelijk maken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo,

hierbij een voorbeeld bestand met daarin uitleg over hoe het zou moeten worden.

ik hoop dat het een beetje duidelijk is, zo niet, dan hoor ik het graag.

met vriendelijke groet,

gammelkeunited

Bijlagen

Hallo,

hierbij een voorbeeld bestand met daarin uitleg over hoe het zou moeten worden.

ik hoop dat het een beetje duidelijk is, zo niet, dan hoor ik het graag.

met vriendelijke groet,

gammelkeunited

Het is heel duidelijk wat je wilt.
Als ik tijd heb zal ik wat maken (tenzij iemand mij voor is).

Ik heb wel 1 vraag/opmerking:
Je schreef:
als het nummer niet gevonden word in de bestanden moet er een messagebox verschijnen met een waarschuwing.
Het lijkt mij als gebruiker storend als je steeds op OK moet klikken. Mijn idee is om de nietgevonden nummers apart in een tabblad te zetten zodat je tevens een overzicht heeft.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo Roncancio,

het is niet de bedoeling dat een nummer niet gevonden word, als dit een keer voorkomt is dit een grote fout, vandaar de messagebox.

groet,

Gammelkeunited

Hallo Roncancio,

het is niet de bedoeling dat een nummer niet gevonden word, als dit een keer voorkomt is dit een grote fout, vandaar de messagebox.

groet,

Gammelkeunited

In bijgevoegd bestand zit een macro (genaamd Numbers) die in de bestanden van de A-kolom zoekt naar de getallen in de B-kolom.
De gegevens ernaast worden vervolgens geplaatst.
Mocht een getal niet gevonden worden dan verschijnt er een melding welk getal er waar niet wordt gevonden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Goedemorgen,

het programma werkt! alleen nog niet helemaal zoals het zou moeten.
de nummers in het bestand zoekeninanderbestand.xls, worden allemaal gevonden en de omschrijvingen worden erachter geplaatst: perfect. alleen geeft het programma nog messageboxen dat nummers niet gevonden kunnen worden. terwijl deze nummers wel in beide bestanden voorkomen en ook gevonden worden. daarnaast zoekt de macro ook naar het nummer van het bestand, dus 03701, 03711. en deze worden niet gevonden. ook het nummer 03715 word door de macro gezocht terwijl deze niet in het lijstje voorkomt met nummers waar naar gezocht moet worden (deze nummers komen wel voor in de bestanden waarin gezocht moet worden.

en van het volgende stukje code snap ik nog niet precies hoe het werkt:

If Not G Is Nothing Then
ThisWorkbook.Worksheets(1).Cells(lzRij, "IV").End(xlToLeft).Offset(, 1) = Workbooks(Workbooks.Count).Worksheets(1).Range("R" & G.Row)

wat doen "IV" en &G.Row bijvoorbeeld?

met vriendelijke groet,

Gammelkeunited

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan