• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in cel (Excel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramvanorsouw11

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over een soort zoekfunctie in Excel. Hiermee bedoel ik niet Ctr+F maar het zoeken in een cel. Ik heb al veel geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar, ook (technische) kennissen krijgen het niet voor elkaar.
Om het wat te verduidelijken heb ik een voorbeeld.

Ik zou dan graag in de cel B12 (op het blad HM) de eerste letter in willen typen, bijv. de A, en dat er dan alle resultaten met de A komen. (A b.v. dus)

Alvast heel erg bedankt,
Bram van Orsouw

Bijlagen

• VB.xls
    VB.xls
    35,5 KB · Weergaven: 44
O ik zie het als je de A intypt ( dan staat er 'Adres' ) maar nu zoekt hij in kolom B, adressen. Maar dit zou ik graag in kolom A willen zien, Namen.
Dit zou geweldig zijn, en ook graag de uitleg zodat ik het op het echte bestand toe kan passen.

Bedankt

Laatst bewerkt:
Martin
Mooie oplossing, ik dacht eigenlijk dat hij niet uit het verticaal zoeken kon komen.

Bram ik denk als je meer wilt dat je met vba aan de gang moet.

Bedankt Martin,

Als dit het eenvoudigste is dan lijkt me dit de beste oplossing. Had het iets anders voorgesteld maar dit is ook prima.
Maar nu wil ik dat bij mijn 'echte' excel bestand toevoegen. Hoe moet ik dit dan doen ?

Groeten

Bedankt Martin,

Als dit het eenvoudigste is dan lijkt me dit de beste oplossing. Had het iets anders voorgesteld maar dit is ook prima.
Maar nu wil ik dat bij mijn 'echte' excel bestand toevoegen. Hoe moet ik dit dan doen ?

Groeten

Kijk bij formules, namen beheren, en de formule in de gegevensvalidatie van cel B12. Ik gebruik 2007 dus dat zou in 2003 anders kunnen zijn.

Bedankt, het zoeken werkt niet helemaal 100% maar ben hier al een heel eind tevreden mee.
Super jongens!

Wil je dan alleen nog de vraag op opgelost/afgehandeld zetten?

Bedankt,

Oké nog even een kleine vraag, ik heb bij mij een formule erin staan die de prijs berekend. Dus gewoon het aantal keer de prijs. Nu staat er bij het totaal al automatisch overal €0,00. Omdat dat er ongeveer 10x staat is dit niet heel fijn. Het is waarschijnlijk maar een klein dingetje maar ben er vandaag mee bezig geweest en het is mij niet gelukt. Iemand een idee ?

Oké nog even een kleine vraag, ik heb bij mij een formule erin staan die de prijs berekend. Dus gewoon het aantal keer de prijs. Nu staat er bij het totaal al automatisch overal €0,00. Omdat dat er ongeveer 10x staat is dit niet heel fijn. Het is waarschijnlijk maar een klein dingetje maar ben er vandaag mee bezig geweest en het is mij niet gelukt. Iemand een idee ?

Zo zou het kunnen.
=ALS(B25;B25*H25;"")
Als B25 leeg blijft "" anders vermenigvuldigen, doortrekken naar beneden.
Cel I57= =ALS(SOM(I25:I55);SOM(I25:I55);"")

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan