• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in csv met vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

hasuthika

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2018
We hebben 2 bestanden: bestand A wat een .xlsm bestand is en bestand B wat een csv bestand is.
In bestand A wil ik een vba code hebben welke in bestand B moet zoeken en het rij nummer terug moet geven.

Bijvoorbeeld:
Ik wil zoeken naar een bestandspad. Het is dan de bedoeling dat hij gaat zoeken in bestand B naar 'C:\Users\Public' en het rij nummer neerzet in bestand A, blad1, A35.

Bestand B is opgebouwd uit:
Bestandspad ; waarde ; waarde ; waarde ; waarde ; waarde ; waarde ; waarde

Klopt, je hebt helemaal gelijk, vergeten toe te voegen.
Hierbij de voorbeeld bestanden die ik heb gemaakt.
De informatie die in het CSV bestand staan zijn de werkelijke waarden uit het bestand dat gebruikt wordt. De bedrijfsgevoelige informatie is hieruit gehaald. Daarom kan het zijn dat je denkt 'wat heb je aan zo'n bestand...'.

Bijlagen

Gebruik altijd een 4-cijferig jaar:

Een UDF:

Code:
Function F_snb(c00)
   F_snb = UBound(Split(Split(CreateObject("scripting.filesystemobject").opentextfile("G:\OF\test 28-01-2019.csv").readall, c00)(0), vbCrLf)) + 1
End Function

In B2:

PHP:
=F_snb(B1)

snb,
Bedankt voor de info, echter lost dit mijn vraag niet op.
Kan je me hiermee ook helpen?

Zoals de naam van het forum al zegt: het helpt jou je vraag op te lossen.

Met PowerQuery de eerste kolom uit de CSV binnenhalen en dan direct in de tabel zoeken kan ook, geen VBA nodig.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan